خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره آسیا / جاذبه های گردشگری مالزی / سفر خانوادگی به کوالالامپور شهر رنگ‌های چشم‌نواز، سنگاپور پدر مدرنیته آسیا

سفر خانوادگی به کوالالامپور شهر رنگ‌های چشم‌نواز، سنگاپور پدر مدرنیته آسیا

سفر خانوادگی به کوالالامپور شهر رنگ‌های چشم‌نواز، سنگاپور پدر مدرنیته آسیا

کوالالامپور شهر رنگ‌های چشم‌نواز، سنگاپور پدر مدرنیته آسیا

سلام، از اونجایی که خوندن سفرنامه ها به من کمک زیادی تو این سفر کرد تصمیم گرفتم تا برای اولین بار منم سفر نامه بنویسم تا شاید خوندن این سفرنامه به شما هم کمک کنه.

سفر من و خانوادم ( مجموعا 4 بزرگسال و 1 کودک 8 ساله )  14 بهمن سال 97 تا 23 بهمن سال 97 به مقصد مالزی ( کوالالامپور ) و سنگاپور برنامه ریزی شد.

در ادامه با سفرنامه مالزی و سنگاپور از سایت سفرنامه همراه باشید.

پرواز رفت به مقصد مالزی ساعت 21:30 از فرودگاه امام خمینی هواپیمایی ماهان به فرودگاه KUL بود، طول پرواز حدودا 7 ساعته. ( اگر تو فرودگاه مالزی تابلوی انگلیسی ندیدید، تابلوی Keluar تابلوی خروج است.)

پرواز برگشت از KUL به مقصد IKA ساعت 23:30 به وقت محلی کوالالامپور از زمین بلند شد و فرود ساعت 5:45 صبح روز بعد به وقت ایران بود.

مسیر بین مالزی و سنگاپور را ما با اتوبوس رفتیم و برگشتیم (اصلا پیشنهاد نمیشه در ادامه سفرنامه بهش اشاره خواهم کرد.)

1.PNG

تصویر شماره 1 : زمان‌بندی سفر، تهیه شده پیش از سفر

 

مالزی ( کوالالامپور)

خیلی کلیشه ای اولشو اینجوری شروع میکنم که مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. همانطور که در تصویر مشخص است بعلت فاصله کمی که با خط استوا دارد، آب و هوا استوایی و تقریبا در تمام طول سال گرم و مرطوب است.

در نتیجه این نوع آب و هوا باران های شدید و بدون پیش بینی رو تجربه می‌کنید که باعث میشه مثل ایران قیمت گرب چند برابر شه و همه تو پاساژ منتظر بشن تا بارون بند بیاد.

واحد پول مالزی رینگت که به اختصار RM نوشته می‌شود، است. اینو درباره تبدیل ارز بگم بهتون که مثل ایران یه شهر و هزار نرخه و حواستون موقع تبدیل پولتون باشه.

2.png

تصویر شماره 2 : موقعیت جغرافیایی کشور مالزی ( عکس از Google map)

 

  • هتل

محل اقامت ما در کوالالامپور بمدت 4 شب هتل 4 ستاره  The Meliá Kuala Lumpurبود، چون اصلا قرار نیست بیش از روزی 6 ساعت تو اتاق هتل باشید، سخت نگیرید؛ حتما قسمت زیادی از صرفه جویی در هزینه هاتون میتونه تو انتخاب هتل باشه.

من از این هتل بسیار راضی بودم هیچ مشکلی نداشت، مسافتش تا خیابون اصلی که بوکیت بینتانگه خیلی کم بود ( شدیدا پیشنهاد میشه ). یه داستانی که برا ما خانواده های با جمعیت بالای 3 نفر پیش میاد، اتاقه که یا باید دو تا اتاق بگیرید یا اینکه سوئیت بگیرید ( معمولا گرونتره ) دو تا اتاق گرفتن خب یه مزیت داره که شما دو تا سرویس داری فقط بدیش اینه که خانواده از هم دور میشه هتل Melia به ما Connect Room داد ( اینو از ایران به آژانستون بگید، هر چند که اونا هم فقط به هتل اعلام میکنن و 100 درصد بهشون قول داده نمیشه )

تصویر شماره 3 ، از سایت Booking برداشته شده همونطور که در تصویر می‌بینید امتیاز این هتل 4/8 است و امتیاز محل قرار گیری هتل 9 ئه.

3.png

تصویر شماره 3 : امتیاز Booking درباره هتل The Meliá Kuala Lumpur

 

4.JPG

تصویر شماره 4 : ورودی سالن صبحانه هتل The Meliá Kuala Lumpur

 

  • صبحانه

صبحانه‌هاش خیلی تنوع داره نگران نباشید اصلا گرسنه نمی‌مونید، اینو دارید از یه آدم بد غذا که حاضر به تست هیچ غذای جدیدی نیست می‌شنوید. در ادامه قسمتی از صبحانه‌های هیجان انگیزه هتل The Meliá Kuala Lumpur را مشاهده می‌کنید.

5.jpg

تصویر شماره 5 : قسمتی از صبحانه‌های The Meliá Kuala Lumpur

 

6.jpg

تصویر شماره 6 : قسمتی از صبحانه های The Meliá Kuala Lumpur

 

  • مالیات هتل و ودیعه (Deposit )

کشور مالزی تصویب کرده که از یه تاریخی به بعد همه مسافرا پول مالیات اتاق خودشونو پرداخت کنن.

این مالیات برای اقامت 4 روزه در دو اتاق 80 رینگت شد. ( شبی 10 رینگت به ازای هر اتاق )

7.png

تصویر شماره 7 : رسید پرداخت مالیات هتل The Meliá Kuala Lumpur

 

بیش تر هتل ها ازتون یه پولی میگیرن بابت اینک آسیبی به هتل نرسونید و در آخر اونو بهتون پس میدن، این پولو به رینگت میگیرن؛ ما خیلی چونه زدیم، تا با توجه به اینکه روز آخر رینگت به دردمون نمیخوره، ازمون دلار قبول کنن ( شما هم چونه بزنید جواب میده! )

  • Safe Box

با Safe Box آشتی کنید، پاسپورت‌هاتونو همه جا نذارید تو کیفتون، خطرناکه. اگه ازتون بدزدن به پلیس بگید اولین فکرشون اینه که شما پاسپورتتونو فروختید، و مجرم شناخته میشید، حتی اگه خیلی هم زود پیدا شه سفرتون خراب میشه، استرس بهتون وارد میشه و …

حواستون به مقدار پولی که همراتونه باشه. لازم نیست همه پولی که آوردید رو با خودتون حمل کنید، بین همسفرها تقسیم کنید و بیشترش رو هم تو Safe Box هتل بذارید اینجوری هم استرستون کم میشه و هم امن‌تره.

 

  • لوازم مورد نیاز برای سفر

– نرم افزارهای موبایل

Google Map: نام آشنا ترین نرم افزار مسیریابی، به نظرم قبل از سفرتون هتل‌هاتون و همه جاهایی که تو برنامتون هست رو از سایت Mark کنید، از طریق gmail که لاگین کنید همه موارد مارک شده از طریق نسخه تحت وب، تو موبایلتونم قابل استفاده میشه.

Grab: نرم‌افزار آنلاین تاکسی ( مثل اسنپ و تپسی خودمونه) وقتی سیمکارت مالزی رو توی گوشیتون گذاشتید، فعالش کنید. از اونجایی که ما تعدادمون 5 نفر بود، همه جا رو با grab رفتیم چون واقعا به نفعمون بود و معطلی کمتری هم داشتش، البته یه بدی داره و اون از دست دادن تجربه‌های جدید و آشنایی با مردم و فرهنگشونه که اونم با یه پیاده روی شبانه تو بوکیت بینتانگ قابل جبرانه.

Uber: نرم افزار آنلاین بین المللی تاکسی (به جز ایران تو بیش تر کشورها‌ی دنیا قابل استفاده است) تو کووالالامپور ازش استفاده نکردیم اما تو سنگاپور ازش استفاده کردیم، قوانین پیچیده و سختگیرانه ای داره که در ادامه براتون میگم.

– تبدیل برق

من همیشه هر سفری میرم یه دونه تبدیل با خود میبرم با یه چند راهی سبک که همه چیو راحت بتونم بزنم به شارژ چون شک نکنید شبا که میاید هتل ترافیک وسایل نیازمند شارژ اذیتتون میکنه ( از گوشی‌ها و ساعت‌ها و لپ‌تاپ و دوربین و پاوربانک بگیر تا اگه بخواید چیزی تو هتل بخورید کتری و پلوپز و..)

براتون عکس پریز رو گذاشتم که بدونید چه تبدیلی با خودتون ببرید، البته تو ترکیه هتلمون به ما تبدیل داد ولی اینجا ما برا اتاق دوممون میخواستیم به ما ندادند.

 

8.PNG

تصویر شماره 8 : پریز برق کوالالامپور (عکس از اینترنت)

 

– سوزن سیمکارت: اگر با تور برید وقتی بهتون سیمکارت میدن سوزن سیمکارت هم بهتون میدن که بتونید عوضش کنید، ولی همراه داشتنش ضرری نداره، چون تو بعضی سفرنامه‌ها خوندم که سیمکارت رو تو اتاقشون گذاشتند و کسی نبوده که ازش سوزن بخوان.

– چتر: انقد بارون‌های غیر قابل پیش بینی و شدید سورپرایزتون میکنه که داشتن چتر ضروریه.

– کرم ضد آفتاب

– دمپایی: بنا به دلایل بهداشتی هتل‌ها در سرویس‌هاشون دمپایی نمی‌گذارند، حتما همراهتون باشه.

– قفل و کلید چمدان: من همیشه به چمدون‌هام قفل میزنم، حالا برا تاکید میگم چمدون یکی از هم‌گروهی‌های ما رو زده بودند. مراقب باشید!

  • خوراکی‌ها

بستنی در مالزی نسبتا گران است، البته یکی از پشیمونی‌های بزرگم تست نکردن بستنی Godiva بود ( 27 رینگت، اون موقع خسیسی کردم ) Godiva یکی از معروفترین برندهای شکلات دست ساز بلژیکی است.

 

9.jpg

تصویر شماره 9 : شکلات فروشی دست ساز بلژیکی Godiva در مرکز خرید Suria

 

اما بستنی قیفی مک دونالد میان وعده خوش قیمت و خوش مزه ای به حساب میاد، با خیال راحت بابت قیمتش و اندازه مینیمالش بعد هر وعده غذایی میتونید تستش کنید و از خوردنش لذت ببرید.

10.jpg

تصویر شماره 10 : بستنی‌های قیفی مک دونالد

 

یکی از خوراکی‌های معروف مالزی این نارگیل‌هاست، اگه نخورید بعدا پشیمون میشید نه از مزه ای که از دست دادید، از کنجکاوی درباره اینکه شاید خوشمزه میبوده، البته ما دوست نداشتیم، قیمتشم 6 رینگت ما دادیم البته تو باتوکیو که احتمالا گرونتر از جاهای دیگه باید باشه.

11.jpg

تصویر شماره 11 : نارگیل

 

استارباکس که معرف همه شماست، یکی از برندهای آمریکایی قهوه و کافی شاپ زنجیره‌ای آمریکایی ‌است، که در بیشتر کشورهای دنیا شعبه داره ( حدودا 30 هزار شعبه ). که منوی آن در هر کشوری با توجه به سلیقه غذایی آن کشور شخصی سازی شده است.

12.jpg

تصویر شماره 12 : استارباکس ارتفاعات گنتینگ

 

  • هزینه‌ها

یه جدول براتون کشیدم و گفتم هزینه‌هامون چجوری بود البته خیلی سلیقه ایه ولی کلیت هزینه‌ها به تفکیک اینجوری خواهد بود :

من از آژانس هواپیمایی زیما تور رو خریدم خب خیلی طبیعیه که اولش با اصرار بگن که ما خیلی خوبیم و عملکرد توری که از ما میخرید خیلی بهتر از هر آژانسیه ولی یواش یواش میزان صداقتشون معلوم میشه.

– اولین جایی که تو ذوق من خورد این بود که اگر ازشون تور نمیخریدید ناراحت میشدن و دیگه راهنماییتون نمیکردن.

– مورد بعدی درباره گشت نیم روزی رایگان است ( که معمولا صبح تا ظهره ) اگر ادامه برنامه که حدود ساعت 13 به بعده رو ازشون نخرید، بهتون میگن وسط راه پیاده شید و تا هتل نمیرسوننتون.

– همه جا به ما میگفتن که گشت نیم روزی کوالالامپور با ناهار ( ولی بعدِ گشت گفتند کسایی که گشت بعدی رو نخریدند ناهار بی ناهار) البته بگذریم که من از همون لحظه به تور لیدر تهران زنگ زدمو تا 60 رینگت بابت غذا از این تور لیدر نگرفتم ولشون نکردم.

– درباره رزرو هتل، موردی که برای من پیش اومدش موضوع Connect Room نبودن اتاق‌ها در سنگاپور بود که سنگاپور بهمون گفت این هتل اصلا Connect Room نداره درحالی که زیما ادعا میکرد درمکاتباتشون از هتل برای ما Connect Room خواسته، یه جورایی گولمون زدند.

13.PNG

تصویر شماره 13 : هزینه‌ها پیش از شروع سفر

 

14.PNG

تصویر شماره 14 : هزینه‌های سفر به تفکیک روز

 

  • مکان‌های دیدنی (تور) کوالالامپور

همراهان، برادران، خواهران، پیر، جوان، از تور استفاده نکنید، یه خانومی میاد از فرودگاه دنبالتون تا هتل مختونو میخوره که اگه تور نگیرید میمیرید، گم میشید، دزد می‌برتتون، هیچ جا رو نمیرسید ببینید من تخفیف میدم و از همین قبیل سخنان گول زننده !

من اولین تجربه سفر خارجی بدون تورم بود، در سفرهای قبلیم با پرداخت دلار تور می‌خریدیم، لیدر میومد دنبالمون، همه هم زبان گشتیم و خوردیم و خندیدیم، دروغه اگه بگم به همون سادگیه ولی احساس رضایتی که از خودتان دارید به همه سختی‌هاش می‌ارزه علاوه بر اینکه پولتونو سیو می‌کنید اصلا شاید بخواید شکلات بخرید (بهتر از اینه که پوله مفت بدید به یه نفر ) .

من قبل از سفر سرچ کرده بودم و مکان‌های دیدنی رو لیست کرده بودم، که براتون از لیستم عکس میذارم، فقط خیلی چون وقت نداشتم و تجربه اولی بود که تصمیم داشتم بدون تور برم نمیدونستم کدوما رو کی برم، که به لطف لیدر عزیز که بهمون یه کاغذ همراه قیمتا داد روزا رو اون تعیین کرده بود منم همون لحظه تصمیم گرفتم تور نخرم فقط از برنامه روزهای اونا برا خودم استفاده کنم، اینو بگم که چون ما 5 نفر بودیم خیلی پر سود برا لیدره به چشم میومدیم و به راحتی دست از سرمون برنمیداشت و وقتی از من نا امید میشد میرفت سراغ پدرم و تمام تلاشش رو برا فروختن تورهاش انجام میداد ( اینو بگم که اصلا تلاشش بد نبود و واقعا ما دویست بار گول میخوردیم، مخصوصا بزرگترا که قدرت ریسک پذیریشون پایینتره و به فکر رفاه خانوادشونن که من همه اینا رو از قبل برای خانواده توضیح داده بودم و پذیرفته بودند که ما خودمون میخوایم بگردیم.)

 

15.jpg

تصویر شماره 15 : هزینه تورها ( منظور از قیمت پکیج سه مورد نشانه‌گذاری شده است.)

 

همه مراکز خرید و مکان‌های دیدنی ساعت 10 صبح باز میشوند و مراکز خرید تا 10 شب بیش‌تر باز نیستند (ما چند شب بی غذا موندیم!) ، به جز خیابان بوکیت که همیشه زندست!

16.PNG

تصویر شماره 16 : لیست مکان‌های دیدنی کوالالامپور ( تهیه شده پیش از سفر )

 

روز اول – دوشنبه

قبل از ساعت 14 رسیدیم هتل؛ تو خیابون‌های اطراف وایسادیم پول چنج کردیم، برای موبایلمون شارژ خریدیم، ناهار خوردیم، ساعت حدودا 15 شد، تونستیم هتل check in کنیم، وقتی از هتل زدیم بیرون تصمیم گرفتیم برج‌های دوقلو پتروناس رو ببینیم و تو خیابون  Bukit Bintang دوست داشتنی و همیشه بیدار قدم بزنیم.

  • بلندترین برجهای دوقلوی دنیا پتروناس Petronas Twin Towers

برج‌های دو قلو پتروناس از نمادهای اصلی کوالالامپور است، بین طبقات 41 و 42 دو برج به هم متصل شده‌اند و با  تهیه بلیط میتونید از ارتفاع 175 متری شهر کوالالامپور رو ببینید، البته ما به دیدن برج از پایین بسنده کردیم و بلیط بازدید رو تهیه نکردیم.

 

17.jpg

تصویر شماره 17 : برجهای دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers

 

با یه پیاده روی 300 متری از برج‌های دو قلوی پتروناس میتونید به آکواریوم برسید، آکواریوم یکی از جاذبه‌های مشترک تو بیشتر کشورهاست و ما از این قسمت بخاطر بازدیدمون از آکواریم دبی مال صرف نظر کردیم. ساعت کاری از 10 صبح تا 8 شب (آخرین پذیرش 7 شب و آخرین ورود 7:30 شب) میباشد، اگه اطلاعاتی درباره قیمت‌ها و تخفیف‌های احتمالیش خواستید، به سایت خودشون سر بزنید.

  • مرکز خرید Suria KLCC Mall

پایین برج‌های دوقلو مرکز خرید لوکسSuria KLCC  هست، یه بازدید کوچولو از این مرکز خرید خالی از لطف نیست. نمایندگی بیش‌تر برندهای ورزشی در Suria KLCC است.

روز دوم  سه شنبه

  • گشت نیم روزی رایگان کوالالامپور ( با ناهار)

عنوان این بخش رو از عنوانی که تو کاغذی که آژانس مسافرتیتون بهتون میده برداشتم! در واقع پولی که شما به آژانس مسافرتیتون میدید یه بخشیش خرید این گشت نیم روزی رایگانه! تو این نصفه روز قرار نیست خیلی جای خاصی رو بهتون نشون بدن، چیزی که من فهمیدم، این گشت دو تا هدف داره:

1- آشنایی با لیدر و ایرانی‌های دیگه‌ای که اومدن

2- قانع کردن شما برای خرید تورهای بعدی

البته اینو از خودم نمیگم سفر بروهای ماهر بیخیال این قسمت داستان میشن چون راست میگن خیلی وقت تلف کردنه ( از جمع کردن آدما از هتل‌های مختلف بگیر تا بردنتون به یه فروشگاه و اصرار ورزیدن برای خرید از فروشگاهه همش بخاطر پورسانت)

جاهایی که تو این گشت ما رفتیم :

  • گالری کوالالامپور Kuala Lumpur City Gallery

برای روزای اول رفتن به این گالری دید خوبی راجع به مکان‌های دیدنی شهر و ساختمون‌ها بهمون داد، همونطور که در تصویر میبینید این گالری پر از ماکت‌های متنوع از شهر کوالالامپور بود.

18.jpg

تصویر شماره 18: گالری کوالالامپور

 

19.jpg

تصویر شماره 19 : ساختمان سلطان عبدالصمد

 

20.jfif

تصویر شماره 20 : نمای پشت ساختمان سلطان عبدالصمد

 

21.jpg

تصویر شماره 21 : نمای معبد Thean Hou Temple ( عکس از اینترنت )

 

  • شکلات فروشی

اینجا قراره مختون زده بشه و شکلات بخرید، از من به شما نصیحت نخرید به چند دلیل 1- خوشمزه نیستن 2- گرون دارن بهتون میفروشن برای اینکه باید پورسانت تور هم بدند. 3- الکی بار سنگین نکنید، شکلات‌هاشون اصلا تعریفی نداره، اگرم برای سوغاتی میخواید بخرید که بازهم میگم، از ایران بخرید ولی اگر بازهم اصرار دارید، از Central Market بخرید.

ما بعد از گشت شهری رفتیم یه پاساژ نزدیک هتلمون به نام Low Yet که مرکز خریدی برای لوازم الکترونیکی و برقی هست، ناهار خوردیم، برگر کینگ برای ما 5 نفر 43 رینگت شد.

رفتیم هتل و از هتل یه گرب گرفتیم به سمت پوتراجایا، تو گرب با آقاهه دوست شدیم و قرار شد بعدش هم ما رو برگردونه رفت و برگشتمون شد 100 رینگت و بهمون گفت فرداش هم برا جاهای دیگه میاد دنبالمون.

این سفرنامه خیلی کمک خاصی درباره مترو و اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی بهتون نخواهد کرد، چون ما تعدادمون 5 نفره همه جا رو با گرب رفتیم!

  • پایتخت سیاسی مالزی (Putrajaya – شهر الکترونیکی )

میدان اصلی شهر که بزرگترین میدان جهان است را در مالزی مشاهده خواهید کرد، در اطراف میدان مسجد پوترا، کاخ نخست وزیری مالزی قرار دارند.

 

22.jpg

تصویر شماره 22 : میدان اصلی شهر پوتراجایا

 

در پوتراجایا بر روی دریاچه پل‌هایی ساخته شده است که طراحی آن‌ها از پل‌های معروف دنیا مانند پل سانفرانسیسکو در آمریکا، پل عشاق در فرانسه و پل خواجو اصفهان الهام گرفته شده‌اند.

 

23.jfif

تصویر شماره 23 : نمای پل Seri Wawasan در منطقه پوتراجایا که مناطق مختلف شهر را به هم وصل می‌کند.

 

24.PNG

تصویر شماره 24 : پل پوترا، این پل از پل خواجو اصفهان الهام گرفته شده‌است.

 

25.JPG

تصویر شماره 25 : نمای پوتراجایا

 

26.jpg

تصویر شماره  26 : عمارت Perdana Putra یا همان ساختمان نخست وزیری با گنبد آبی ( تاج محل هند) در منطقه پوتراجایا مالزی

 

  • مسجد صورتی Putra Mosque
27.jpg

تصویر شماره 27 : مسجد صورتی (مسجد پوترا) در پوتراجایا

 

  • مرکز خرید Berjaya times square Shopping Mall

مرکز خرید برجایا روبه‌روی هتل ما بود، ما رفتیم یه دوری زدیم البته من هدفم از این سفر خرید نبود، ولی اگر هدفتون خرید باشه برجایا از مراکز خرید ارزان قیمت به حساب می‌آید.

روز سوم – چهارشنبه

همونطور که با آقا گربی دیروزی قرار گذاشته بودیم بعد صبحانه برای یه روز طولانی اومد دنبالمون. ما بهش گفتیم که این سه جا رو بریم و با کلی چک و چونه 350 رینگت رو با هم توافق کردیم.

  • باتوکیو Batu caves

بزرگترین معبد هندی‌ها است، مجسمه مورگان خدای هندی‌ها ، حدود 400 پله داره، سخته بالا رفتنش میدونم انتظار دارید بگم ولی می‌ارزه ولی اصلا نمی‌ارزه البته هندی‌ها یه باوری دارند که هر کی این 400 تا پله رو بالا بره گناهانش پاک میشه، یه غار گرد بالای 400 تا پله در انتظارتونه، چیز خاصی هم نداره، فقط یه نماد مالزی داشت(پتروناس) دقیقا بالای 400 تا پله که قیمتش خیلی خوب بود! البته من چون اولین جایی بود که قیمت میکردم نخریدم و تا آخرشم موفق نشدم نماد مالزی رو بخرم!

28.jpg

تصویر شماره  28 : باتوکیو، مجسمه مورگان

 

  • ارتفاعات گنتینگ (تله کابین )

مقصد بعدیمون به انتخاب خود آقای گرب ارتفاعات گنتینگ بود، اولش رفتیم بلیط تله کابین رو خریدیم، برای 5 تامون شد، 80 رینگت، یه سری دستگاه هست میری تعداد رو وارد میکنی و پول نقد رو داخل دستگاه میذاری و بهت بلیط رو میده ( یادمه که بلیط‌هاش انواع داشت ما رفت و برگشت رو خریدم که نفری 16 رینگت بود) ایستگاه Chin Swee Caves Temple پیاده میشیم که معبد چینی‌ها رو ببینیم.

عکس بلیط‌ها رو براتون گذاشتم.

29.jpg

تصویر شماره 29 : بلیط رفت و برگشت تله کابین در گنتینگ

 

  • معبد چینی‌ها (Chin Swee Cave Temple)
30.jpg

تصویر شماره 30 : Chin Swee Cave Temple Genting Highlands ( عکس از اینترنت)

 

  • هتل first world hotel و کازینو

یکی از ناراحتی‌هام اینه که نتونستم برم داخل کازینو، متاسفانه وقتی بعنوان توریست میخوای وارد کازینو شی باید با خودت مدرک شناسایی داشته باشی، با اینکه کپی و اسکن پاسپورت‌هامونو داشتیم ولی اجازه ورود ندادند. اگه دوست دارید داخل کازینو رو ببینید حتما پاسپورت‌هاتون همراهتون باشه.

بعد از گشت و گذار در ارتفاعات گنتینگ و دیدن محله چینی‌ها، راه داده نشدن تو کازینو و خوردن یه قهوه تو استارباکس راهی محله فرانسوی‌ها شدیم، قیمت بلیط‌ها نفری 16 رینگت و برای کودکان 9 رینگت بود، خیلی جای خوشگلیه، از دستش ندید.

31.jpg

تصویر شماره 31 : بلیط دهکده فرانسوی‌ها

 

  • دهکده فرانسوی‌ها (colmar tropical )
32.JPG

تصویر شماره 32 : ورودی دهکده فرانسوی‌ها

 

33.JPG

تصویر شماره 33 : دهکده فرانسوی‌ها

 

  • دهکده ژاپنی‌ها Japanese Village

آخرین قسمت دهکده ژاپنی‌ها بود، از دهکده فرانسوی‌ها هر نیم ساعت اتوبوس میاد میبرتتون به سمت دهکده ژاپنی‌ها، وقتی ما رسیدیم تازه اتوبوس قبلی رفته بودش و خیلی گرم بود، بنابراین تصمیم گرفتیم به آقای گرب بگیم ببرتمون! اون ما رو تا سر درش برد، پیاده رویش خیلی زیاد بود ولی کاملا می‌ارزید! میتونید لباس اجاره کنید عکس بگیرید ولی ما انقد خسته بودیم که این کارو نکردیم، البته با اینکه ما روز خیلی شلوغی رو داشتیم و این آخری رو با کلی خستگی رفتیم، کلی پیاده روی داشت و با هوای گرم یکم غیر قابل تحملش کرده بود، شدیدا ارزششو داشت. که امیدوارم تصاویر گویای اون حس خوب باشن.

34.JPG

تصویر شماره 34 : منظره جایی که باید منتظر اتوبوس‌های به سمت دهکده ژاپنی‌ها بشید.

 

35.JPG

تصویر شماره 35 : دهکده ژاپنی‌ها

 

36.jfif

تصویر شماره 36 : دهکده ژاپنی‌ها

 

این روز پر کار هم تموم شد، هوا تاریک شده بود وقتی ما با گرب رسیدیم هتل، یکم استراحت کردیم و قدم زنان تو بوتیک بینتانگ رفتیم دنبال شام، چشمتون روز بد نبینه 144 رینگت پول دادیم و 4 پرس کباب و جوجه گرفتیم که مجموعا به اندازه یه پرس کباب هم نداشتش! حالا در ادامه میگم که من نظرم اینه که یکی دو وعده غذا با خودتون ببرید، به درد یه همچین روزی میخوره!

روز چهارم پنجشنبه  خرید

پیشنهاد من برای وضعیت اقتصادی فعلی، کوتاه شدن تورها که نتیجش میشه کم شدن وقت برای دیدار از یه کشور اینه که خرید نرید، یا یه نصفه روز برید، یه یادگاری بخرید و تجربه کسب کنید، خب نظریه من برای خانواده‌های سنتی با سنت خرید سوغاتی پذیرفته نمیشه و ما یک روز کامل رو به خرید اختصاص دادیم.

برای خرید شکلات به Central Market (مرکز خریدی با قیمت مناسب جهت خرید شکلات، سوغاتی و لوازم دکوری) رفتیم شکلات با بسته بندی‌های بزرگ و تعداد کم و بد مزه خریدیم خودشون میگفتن بهترین مارک شکلات تو مالزی Berlys ئه ، ما هم همین مارک رو خریدیم و راضی نبودیم. برای خرید لباس هم به H&M  درAvenue K shopping mall  رفتیم.

37.JPG

تصویر شماره 37 : خرید

 

یه نکته، تو مالزی فروشگاه H&M، مالیات (Tax) نداره. ولی تو سنگاپور Tax داره و اگر پاسپورتتون همراهتون باشه براتون Tax اش رو کم میکنه، یه نکته دیگه اینکه اگه از H&M مالزی خرید کنید نسبت به H&M سنگاپور قیمت کمتره.

38.PNG

تصویر شماره 38 : درباره Tax روی آیینه در H&M سنگاپور

 

جاهایی که ما تو کوالالامپور نرفتیم، شاید شما دوست داشته باشید برید:

  • پنج پارک Sunway Lagoon (پارک آبی، باغ وحش، شهربازی، پارک وحشت، سینما سه بعدی )

تو سفرنامه‌ها خومدم که یک روز کامل برای استفاده از همه قسمت‌های پارک لازمه و سفر فشرده ما اجازه استفاده از این قسمت رو نداد.

براتون نقشه پارک رو که از سایت خودشون برداشتم، میذارم.

39.PNG

تصویر شماره 39 : نقشه پارک Sunway Lagoon (عکس از اینترنت)

 

  • مسجد جامع کوالالامپور Jamek Mosque

از قدیمی‌ترین مساجد کوالالامپور است و یکی از شاخص‌های هویت اسلامی این کشور به حساب می‌آید.

40.jpg

تصویر شماره 40 : مسجد جامع کوالالامپور (عکس از اینترنت)

 

  • مرکز خرید Pavilion

روز خرید ما روز بارونی بود و ما به‌خاطر بارندگی نتونستیم جای بیشتری رو بگردیم. Pavilion از مراکز خرید لوکس به حساب می‌آید و معماری بیرونی ( در مسیر Suria کاملا مشخص بود )  این پاساژ گویای لوکس بودنش هست.

روز پنجم  جمعه  حرکت به سمت سنگاپور

چرا با اتوبوس نه ؟

حدود ساعت 7 صبح بهتون میگن که تو لابی هتل آماده باشید میایم دنبالتون معمولا تاخیر دارن و شما چمدون به دست از هتل Check Out کرده و تو لابی منتظر لیدر خواهید شد.

یه ون میاد دنبالتون چند تا هتل نزدیک رو جمع میکنه میبرتتون کنار خیابون منتظر اتوبوسی که بتونه مرز رو رد کنه، اونجا از ون پیاده میشید ( از اینجا به بعد همه جا خودتون مجبورید چمدوتونو حمل کنید سوار ون کنید، پیاده کنید که خب سخته ) تازه براتون توضیح میدن که هیچ قرص کدئین دار، آدامس، چاقو نباید تو چمدونتون باشه و خیلی سنگاپور حساسه و کنار خیابون مجبورید چمدونتونو باز کنید و یه سری وسایل رو بریزید دور.

اینجا یه سری فرم بهتون میدن و یه عالمه استرس که این فرم‌ها باید دقیق و درست با حروف بزرگ انگلیسی پر شه و شما کنار خیابون مجبورید اطلاعات فرم رو تکمیل کنید. ( اگر یه آیتم رو غلط ( به اشتباه حروف کوچک به جای بزرگ ) بنویسید معمولا فرم جایگزین ندارن و بهتون میگه که توی مرز باید درخواست بدید و یه عالمه استرس بهتون وارد میشه )

41.jpg

تصویر شماره 41 : فرم برای ورود به سنگاپور

 

یه اتوبوس میاد که اتوبوس ما دو طبقه بود و قسمت بار ارتفاعش خیلی بلند بود شما مجبوری خودت چمدون‌هاتو بلند کنی و توی بار بذاری، به مرز خروج کوالالامپور که میرسی باید چمدون‌هارو خارج کنی و مهر خروج بخوری و دوباره سوار اتوبوس کنید.( سخته البته اگر ما میدونستیم تعداد چمدون‌هامونو بیشتر میکردیم ولی چمدون کوچیکتر متاسفانه ما یکی از چمدونامون بعلت رسم مزخرف سوغاتی خریدن پر از قهوه و شکلات بود و خیلی سنگین شده بود، از من به شما نصیحت به جای اینکه برید از Central Market قهوه و شکلات بخرید (اصلا هم خوب نبود) برید از علی شکلات توی میرزای شیرازی بخرید! )

بعدش موقع ورود به سنگاپور هم چمدون رو از اتوبوس باید خارج کنی مهر ورود بخوری و دوباره سوار اتوبوس کنی.

استرس نگیرید توی سنگاپور خیلی داستان پلیسیه حس مراقبت بهتون دست میده ولی نگران نباشید یکی از چمدونای ما رو باز کردن ولی به نظر بیشتر بخاطر ایرانی بودنمون بود تا مساله دیگری.

حدودا با معطلی‌هاش 6 ساعت زمانتون میره برای رسیدن از کوالالامپور به سنگاپور ( من چک کردم طول پروازش 1 ساعت و 10 دقیقه است اگر با زمانی که باید تو فرودگاه زودتر حضور داشته باشید و رفت و آمد فرودگاه حساب کنید تفاوت چندانی نخواهد داشت.)

برگشت هم به همین صورت بود؛ 7:30 صبح تو لابی هتل سنگاپور برای حرکت به سمت کوالالامپور با این تفاوت که ساعت 23:30 هم یه پرواز 8 ساعته به تهران داریم که به مراتب سخت تر از رفتن بود. اگر خواستید یه طرف رو اینجوری تجربه کنید به نظرم پرواز برگشت رو از سنگاپور به ایران بگیرید (هزینه حدودا 10 میلیون تومانی برای هر نفر) اینم بگم که فرودگاه چانگی سنگاپور در رده بندی فرودگاه‌های جهان در رتبه اول قرار گرفته‌است.

سنگاپور

  • هتل

محل اقامت ما در سنگاپور به مدت 3 شب هتل 4 ستاره  Hotel Grand Central بود، برخلاف هتل کوالالامپور، من هتل سنگاپورمونو دوست نداشتم، از نظر موقعیت خوب بود ولی اندازه اتاق‌ها به شدت کوچیک بود، نور اتاق‌ها کم بود Connect Room نداشت ( یا حداقل به ما ندادند) و دو اتاق با فاصله تقریبا زیاد به ما دادند، توی اتاق‌ها بو میومد ( البته من احساسم اینه که بعلت مواد تمیز کننده و ضد عفونی کننده بوده ) . صبحانه‌هاش مطابق میل من نبود ( انقد بد که من روز آخر اصلا نرفتم صبحانه بخورم ) مورد بعدی شارژ کردن موارد توی اتاقه (بسیار خسیس هستن ، شامپو یک عدد یک عدد براتون میارن، صبح تمیز نمیکنن اتاق رو، اگه عصر بهشون بگی شامپوم کو، میگن خانه داری رفته باشه برای فردا ) یکی از موارد این هتل این بود که دستگاه تصفیه آب داشت و کتری نیست خب این مزیتش اینه که شما محدودیت برای آب نداری و از دستگاه هر چقدر بخوای میگیری میذاری تو یخچال و با خودت میبری ( چون آب معدنی کوچیک 2 دلار سنگاپوره ، برا ما زیاد بود تو زمانی که من رفتم هر بطری میشد حدود 20 هزار تومان ) ولی خب بدیش برای کساییه که با خودشون کنسرو میبرن ، امکان گرم کردن نداره (من کنسرو نبردم ولی بدون شک تو سفر بعدیم میبرم، نه از بعد مالی ) برای اینکه شما در یه مدت زمان محدود قراره یه کشور رو بازدید کنید، صد در صد بیشتر راه میرید خسته اید، و راجع به مالزی باید بگم غذاهاشون با ذائقه ما خیلی سازگار نیست ( حدود 14 وعده (برای 7 شب) فست فود میل کردید.) بنابراین پیشنهاد میشه که یه چند مدل غذا تو چمدونتون بذارید و یه شب که از یه جای دور خسته برگشتید به فکر غذا نباشید. ( چون باید از اون جای دیدنی مثلا ماشین سوار شید برید یه رستوران ( که چون پاساژا 10 شب بستن و فست فودها بیشترشون تو پاساژها هستن) یه کم زمان هم از دست میدید. ( بعلاوه یه هزینه حدود 20 دلاری ( اوبر ) برای رفتن به رستوران)

حواستون باشه جریمه سیگار کشیدن تو اتاق‌های هتل 500 دلار سنگاپوره!

42.png

تصویر شماره 42 : امتیاز Booking درباره هتل  Hotel Grand Central

 

  • مکان‌های دیدنی ( تور ) سنگاپور

وقتی از کوالالامپور به سنگاپور میرسید در اولین خرج کردن قدر عافیت خواهید دانست! ( اینجا هر عدد رو باید ضربدر 10 بکنید ) واحد پول سنگاپور دلار سنگاپوره! هر جا تو سفرنامه میگم دلار منظورم دلار سنگاپوره، اگر منظورم دلار آمریکا باشه میگم!

تو سنگاپور من یه اشتباهی کردم شما این اشتباهو نکنید، من فکر میکردم سیمکارتی که تو کوالالامپور کار میکرد اینجا هم کار میکنه و دلم نیومد 20 دلار سیمکارت بخرم که خب اشتباه کردم، همونطور که میگم تور نخرید اینم بگم که وقتی پول تور رو سیو میکنید یه هزینه‌هایی خواهید داشت ( خرید بلیط ورودی ، پول تاکسی ، پول اینترنت )

43.PNG

تصویر شماره 43 : لیست مکان‌های دیدنی سنگاپور ( تهیه شده پیش از سفر )

 

  • Clarke Quay ، Singapore River Cruise

یکی از بهترین جاهای این سفر، بعد از یه روز خسته کننده تو اتوبوس، با یه پیاده روی نه چندان طولانی به Clarke Quay رسیدیم و بلیط کروز خریدیم، قیمت بلیط برای 5 نفرمون شد 115 دلار ( نفری 25 دلار بزرگسال، 15 دلار کودکان 3-12 سال ) ولی کاملا ارزششو داشت، ما حدود ساعت 10 شب تو قایق روی آب بودیم که قدر اون همه تو صف وایسادن رو دونستیم، چرا که دقیقا تو همون ساعت آتیش بازی معرکه ای بالای سرمون داشت اتفاق می‌افتاد.

44.jpg

تصویر شماره 44 : بلیط‌های River Cruise

 

45.JPG

تصویر شماره 45 : نمای Clarke Quay

 

روز ششم  شنبه

  • گشت نیم روزی رایگان سنگاپور ( بدون ناهار)

عنوان این بخش هم دقیقا مثل قسمت مالزی از عنوانی که تو کاغذی که آژانس مسافرتیتون بهتون میده برداشتم! در واقع پولی که شما به آژانس مسافرتیتون میدید یه بخشیش خرید این گشت نیم روزی رایگانه!

همانطور که گفتم؛ میتونید از رفتن به گشت نیم روزی صرف نظر کنید.

جاهایی که تو این گشت ما رفتیم  :

  • Singapore Botanic Gardens

دو تا قسمت داره، یکی قسمت بدون ورودی (Singapore Botanic Gardens)، یه قسمت با ورودی نفری 5 دلار سنگاپورباغ گل ارکیده – National Orchid Garden ) !

به ما گفتند از بی ورودیه شروع کنید، اگر وقت شد ورودی رو پرداخت کنید خودتون قسمت دوم رو هم ببینید که برا ما وقت نشد! جای واقعا قشنگی بودش، ارزش دیدن داره و به شدت پیشنهاد میشه.

46.JPG

تصویر شماره 46 : Singapore Botanic Gardens

 

47.JPG

تصویر شماره 47 : باغ ارکیده، یکی از کمیاب ترین و زیباترین انواع ارکیده

 

  • محله چینی‌ها (Chinatown)

زمانی که ما رفتیم، دقیقا هم زمان با عید چینی‌ها بودش، برا همین حال و هوای میدون تجریش رو تو این قسمت داشتیم، یه سری یادگاری هم از نمادهای سنگاپور برا خودمون خریدیم.

  • جواهر فروشی

این قسمت دقیقا همون اهداف شکلات فروشی تو مالزی رو دنبال میکنه، مواظب پدر مادرهاتون باشید امکان گول خوردنشون زیاده!

 

48.jfif

تصویر شماره 48 : نمونه ای از جواهرات در سنگاپور

 

  • جزیره سنتوزا

خب از اول سفرنامه تا همینجا گفتم که تور از لیدرتون نخرید و ارزونتر در میاد اگر خودتون برید و …

من تور جزیره سنتوزا رو خریدم، حالا به دلایل زیر :

1- اوبر گرفتن تو سنگاپور اصلا به راحتی گرب تو مالزی نبود، ما اشتباه کردیم و سیمکارت نخریدیم، مجبور بودیم توی پاساژها بزنیم برامون ماشین بیاد تا از پاساژ میومدیم بیرون بی اینترنت میشدیم!

2- بعد از گشت نیم روزی ما رو وسط خیابون پیاده میکرد اگر نمیخواستیم باهاش بریم که خب باعث میشد یه اوبر تا هتل هم مجبور شیم بگیریم.

3- قیمت اوبر برای تا 4 نفر قیمت معقولی بود، وقتی تعداد میشد 5 نفر طبق مقرراتشون ماشین بزرگتر میفرستادند، قیمت حدود 10 دلار زیاد میشد، یه جایی خوندم اوبر برای سنتوزا تخفیف میذاره این رو از سایت جزیره به آدرس www.sentosa.com چک کنید.

4- وقتی تور جزیره رو میخریدیم، در واقع روی همون قیمت ناهار مک دونالد هم بود که حدودا هر ساندویچ مک دونالد 7/95 دلار بود، که برای 5 نفر حدود 40 دلار میشد.

5- یه واقعیتی اینکه کل بچه‌های تور ما مطیع هم شده بودند، به سرپرستی خودم، همه از من میپرسیدن چجوری بریم بهتره و چون لیدر اطلاع داشت که من باعث شدم هیچکس تو مالزی تور نخره و به همه یاد دادم، یه تخفیف به همه اعضای تور داد! برای ما شد 285 دلار آمریکا بابت تور جزیره سنتوزا!

6- یه اتفاق بامزه ای که وقتی اعضای گروه با هم هماهنگ باشن پیش میاد اینه که یه جورایی میتونید با لیدرتون مذاکره کنید، بعد از مذاکرات سر هزینه‌ها حتی شرط گذاشتیم که بعد از سنتوزا ما رو مارینا پیاده کنند، و اونا هم پذیرفتن! هر چند در نهایت پشیمون شدیم، انقد خسته بودیم.

بعد از تور نیم روزی رفتیم مک دونالد لیدر برامون ساندویچ سفارش داد و بعد از صرف ناهار با اتوبوس راهی جزیره شدیم!

جزیره سنتوزا یکی از دوست‌داشتنی‌ترین قسمت‌های سفرتون خواهد بود، هم از نظر تفریحی و هم مناظری که خواهید دید، از تمیزی این جزیره هم نگم براتون. لیدر تو جزیره بهمون زمان برای گشتن قسمت‌های مختلف داد، من چند تا از عکس‌های قسمت‌های مختلف جزیره میذارم.

49.JPG

تصویر شماره 49 : نمایی از Cable Car Sky در جزیره سنتوزا

 

50.JPG

تصویر شماره 50 : نمایی دیگر از جزیره سنتوزا

 

51.jfif

تصویر شماره 51 : نمایی از Cable Car Sky در جزیره سنتوزا

 

52.JPG

تصویر شماره 52 : Floating Bridge به سمت جزیره سنتوزا ( عکس از اینترنت)

 

یکی از خوراکی‌هایی که میتونید تست کنید بستنی نارگیلی بود که اول جزیره یه مغازست که میفروشه با آب نارگیل، که 16/5 دلار شد.

53.JPG

تصویر شماره 53 : بستنی نارگیلی در جزیره سنتوزا

 

بعد یه گشتی تو جزیره و اطرافش لیدر بهمون بلیط بابت Cable Car Skyدادند، قیمتش 35 دلار برای بزرگسالان و 25 دلار برای کودکان بود. که تو هر دور یکی از این آیتم‌ها خط میخورد.

54.jpg

تصویر شماره 54 : بلیط Cable Car Sky در جزیره سنتوزا

 

بعد از Cable Car Sky یا همون تله کابین خودمون میتونستیم سوار Luge بشیم یه سری ماشین‌های تک نفره که یه مسیری رو خودت باهاش میرفتی! قسمت هیجان انگیزی بود، البته ما یکم بخاطر کوچولومون میترسیدیم و تو دور بعدی پدرم با کوچولومون با هم سوار شدند، قیمت این Luge‌ها نفری 8 دلار بابت 2 دور Luge و 2 دور SkyRide بود، عکس بلیط‌ها رو براتون میذارم که از قبلش بدونید چی میخواید سوار شید.

55.jpg

تصویر شماره 55 : بلیط Luge و Skyrideدر جزیره سنتوزا

 

56.JPG

تصویر شماره 56 : وقتی سوار Luge‌ها میشدیم اینجوری به دور از بلیطمون رو میسوندند!

 

  • نماد سنگاپور – سر شیر با بدن ماهی

تندیسی با سر شیر و بدن ماهی به نماد کشور سنگاپور شهرت دارد، نماد اصلی در پارک Merlion است، که ما وقت نکردیم به اونجا بریم ولی چند مدله دیگر از این نماد در جاهای مختلف هست، که بزرگترینشون تو جزیره سنتوزاست.

57.JPG

تصویر شماره 57 : نماد سنگاپور در جزیره سنتوزا

 

ورودی جزیره سنتوزا موزه Madame Tussauds بود که اگر میخواستیم باید بلیط تهیه میکردیم و میرفتیم، از این موزه‌ها که با مجسمه آدمای معروف میتونی عکس بگیری، که خب ما بعلت نداشتن وقت و ترجیحمون برا بودن تو محیط جزیره بی خیال این قسمت شدیم و به یه مجسمه بیرون بسنده کردیم!

58.jpg

تصویر شماره 58 : نمای بیرون موزه Madame Tussauds در سنتوزا

 

طبق قول و قرارمون با لیدر قرار بود بعد جزیره هممون رو Marina پیاده کنه که آتیش بازی ببینیم !

  • Marina Bay Sands

تو کل سفرنامه هی گفتیم و میگیم مارینا مارینا، خب ببینیم این چی هست اصلا!

یه هتله با سه تا ساختمون! بعد بالاش یه کشتی ساختن! حالا چیش جالبه اینکه این کشتیه ابتدا و انتهاش یه عالمه متر بدون هیچ ستونی بالای سه تا ساختمون هتل قرار گرفته! طبقه آخر هتل یا همون کشتیه در واقع یه استخره و ما چون ساکن هتل نبودیم، نرفتیم ، البته با خرید بلیط می‌تونید برای تماشای آتیش بازی به بالای مارینا برید.

59.jpg

تصویر شماره 59 : نمای Marina (عکس از اینترنت)

 

ما که خسته و کوفته از یه روز طولانی بودیم رفتیم روی زمین لب آب دراز کشیدیم و آتیش بازی رو از Marina Bay Sands Shops نگاه کردیم! همونطور که تو تصویر معلومه یکی از قسمت‌های دیدنی سنگاپور اون گل ارکیده یا از نظر عده ای دستی هست که روی آب و رو به آسمانه که به موزه هنرهای سنگاپور Singapore Art Museum معروفه که ما داخلش نرفتیم.

یکی از قسمت‌هایی که توجهتون رو جلب می‌کنه یه مغازه رو سطح آب بود ! ما جرات نکردیم با اون خستگی بریم داخلش مغازه شعبه برند LOUIS VUITTON بود. بعدا که تو اینترنت سرچ کردم خیلی جاها با عنوان بامزه Floating Louis Vuitton Store ازش یاد شده بود.

آخر شب از Marina Bay Sands Shops به مقصد هتل Uber گرفتیم، اولین مورد اینکه اوبر اول چون 5 نفر بودیم سوارمون نکرد، اوبر دوم وقتی به مقصد رسیدیم گفت 6 دلار باید جریمه بابت 6 دقیقه معطل شدنم پرداخت کنید! (باشد که قدر اسنپ و تپسی رو بدونیم)

60.JPG

تصویر شماره 60 : Floating Louis Vuitton Store ( عکس از اینترنت)

روز هفتم  یکشنبه

  • Orchard Road

هتلمون خیلی نزدیکه خیابون ارچارد بودش، صبح بعد از صبحانه با پیاده روی به سمت ارچارد روزمون رو شروع کردیم، خیابونی پر از برند‌های معروف و خیلی شیکه و بیشترین چیزی که توجه شما رو جلب خواهد کرد، تمیزیه شهره.

61.jfif

تصویر شماره 61 : نمایی از خیابان Orchard

 

  • Garden By The Bay

با گرب 15 دلاری به سمت جاذبه بعدی رفتیم، تو همون منطقه دو تا انتخاب داشتیم، Garden By The Bay  و Flower Dome  که بزرگترین گلخانه سرپوشیده جهانه و Cloud Forest Dome یکی از بلندترین آبشارهای مصنوعی جهان در آن قرار دارد. متاسفانه ما به مقدار کافی پول چنج نکرده بودیم و تو اون منطقه صرافی نبود و مجبور شدیم فقط یکیشون و همونی که بلیطش ارزونتره رو انتخاب کنیم، 37 دلار پرداخت کردیم و به بالای Garden By the Bay با آسانسور رفتیم. منظره باور نکردنی ایه. مخصوصا اینکه همه جای شهر رو میبینی، فقط زمان محدودی (حدودا بیست دقیقه) برای روی پل بودن دارید!

62.jpg

تصویر شماره 62 : بلیط Garden By The Bay

 

از روی پل‌های Garden By The Bay همونطور که تو تصاویر مشخصه Marina ، نزدیکتر از چیزیه که فکرشو میکنی، از سمت دیگه هم Flyer رو میتونی ببینی!

63.jpg

تصویر شماره 63 : Garden By The Bay و نمای مارینا

 

با پیاده روی مقصد بعدیمون رو Singapore Flyer انتخاب کردیم و میدونستیم که قراره تو راه از پل Helix هم رد بشیم که بسیار دیدنی بود.

  • The Helix Bridge

انقد این پل قشنگه که عکس‌های من گویای زیبایی این پل نبود و تصمیم گرفتم از عکس‌های اینترنت برای اینکه پیاده روی طولانی رو جذاب کنم، استفاده کنم. طراحی این پل از ساختار DNA منحنی الهام گرفته‌شده است و با نورپردازی‌های جالب نمای خاصی را به شما می‌دهد.

64.jpg

تصویر شماره 64 : پل The Helix Bridge (عکس از اینترنت)

 

  • Singapore Flyer

یه موضوع بامزه موقع بلیط گرفتن برای Flyer این بود که بعضی‌ها همراه با شام میگرفتن یعنی در حالی که داری رو بزرگترین چرخ و فلک به آرامی حرکت می‌کنی میتونی شام بخوری، اینو میتونید تو عکس بلیط‌ها ببینید! (انقد طراحی بلیط‌هاشون خوبه که دلم نیومد نبینید. یه موضوع بامزه دیگه تفاوت قیمت بلیط نه تنها برای کودکان ( 3-12 سال – 21 دلار) حتی برای سالمندان ( 60 سال به بالا – نفری 24 دلار ) این در حالیه که برای افراد بزرگسال نفری 33 دلار بود.

IzkyaY3laXwoUi9edfrjtOLKCrIGOJy0Y79UF3XI.jpeg

تصویر شماره 65 : بلیط Singapore Flyer

 

وقتی داخل Flyer هستید، دو تا مانیتور توضیحات ارائه میشه که الان دست چپتون هتل فلانه سمت راستتون اینه، یا مثلا الان در بیشترین ارتفاع هستید، علاوه بر اینکه دو تا مانیتور تاچ دیگه هم هست که کل شهر رو به صورت تصویری میتونید ببینید و به انتخاب خودتون بین جاذبه ها حرکت کنید.

 

66.jfif

تصویر شماره 66 : نمایی که از داخل Flyer در انتظارتونه

 

جاهایی که ما تو سنگاپور نرفتیم، شاید شما دوست داشته باشید برید:

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی!

اگر الان با همین تجربه بخوام دوباره برنامه سنگاپور رو بچینم دو مورد رو متفاوت از سفری که رفتم برنامه‌ریزی میکنم.

1- پرواز برگشت از سنگاپور (که فرودگاه چانگی هم ببینم، که تا لست سکند عکس از فرودگاه میذاره دلم ضعف نره! )

2- یک روز بیشتر سنگاپور رو میگردم (که البته این مورد با برگشت مستقیم از سنگاپور خود به خود انجام میشه)

* نگرانی : ما وقتی از هتل سنگاپور Check Out کردیم، حتی برای صرف صبحانه هم چمدون های ما رو نگه نداشتند، بنابراین اگر پرواز مستقیم شب میگرفتیم شاید به مشکل نگه داشتن چمدون بر میخوردیم.

  • Merlion Park

تو قسمت تندیس ماهی با سر شیر اشاره کردم که نماد اصلی شهر در این پارک هست.

67.jpg

تصویر شماره 67 : نماد سنگاپور در Merlion Park (عکس از اینترنت)

 

  • Universal Studios Singapore

من خیلی اهل شهر بازی نیستم، با این وجود شاید شما دوست داشته باشید.

  • Singapore Zoo
  • The River Safari

اینجوری که تو توضیحات این جاذبه سنگاپور مطالعه کردم سافاری رودخانه، نخستین و منحصر به فردترین پارک حیات وحش رودخانه‌ای در آسیا است.

در این قسمت با قایق از میان جنگل‌های گرمسیری سنگاپور حرکت خواهید کرد و علاوه بر مناظر، گونه‌های مختلف حیوانات را مشاهده خواهید کرد.

68.jpg

تصویر شماره 68 : River Safari سنگاپور (عکس از اینترنت)

 

روز هشتم  دوشنبه  بازگشت

دیگه وقته برگشته، ساعت 7 صبح از هتل میان دنبالمون، میریم خروج سنگاپورو میخوریم و  بعد از حدود 6 ساعت راهی کوالالامپور میشیم! یه ساعتی تقریبا تو هتل Royale Chulan در کوالالامپور منتظر ون برای رفتن به فرودگاه شدیم، تو فرودگاه هم سعی کردیم هر چی رینگت برامون مونده بخوریم!!!!

معمولاً سفرنامه‌ها حاصل تجربه‌ها و نگرش‌ شخصی ما هستند. من توی این سفرنامه سعی کردم اتفاقات و نکات مثبت و منفی سفرم رو براتون تعریف کنم و اون لحظات و مواردی رو که تجربه کردم باهاتون به اشتراک بذارم تا اگر شما هم  قصد سفر دارید با نگاه دقیق‌تری به برخی موضوعات توجه کنید و لذت بیشتری از سفرتون ببرید.

ممنونم بابت وقتی که برای مطالعه این سفرنامه گذاشتید.

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

نویسنده :MitraBvh

 

منبع : لست سکند

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *