خانه / سفرنامه / سفر دو روزه به دبی

سفر دو روزه به دبی

سفر دو روزه به دبی

زیباترین چیزی که در دنیا وجود دارد، خود دنیاست.

دو روز گشت در دبی

چند وقتی بود دلمون یه سفر می خواست اما به خاطر مسائل مالی ش نمی تونستیم فکرش بکنیم یه دفعه اتفاقی با یه آژانس که طرف قرارداد اداره مون بود تماس گرفتم و گفتم تور دبی چه قیمته و اونم به من گفت بیا رایگان بفرستمتون دبی فقط ارزتون به ما بدین واسم جالب بود حرفش شروع کردم به تحقیق که مگه اختلاف قیمتش چقدره که حاضره رایگان مارو ببره! با یه حساب کتاب دیدم  می ارزه که خودمون تور بخریم و بعد از برگشت ارزمون به قیمت آزاد بفروشیم بعد از تحقیق راجع به قیمت تورها از آژانس های مختلف تورمون واسه تاریخ 26 به 29 تیر ماه پرواز ایرعربیا و هتل السراب به قیمت 1250 خریداری کردیم با توجه به ساعت پرواز ایر عربیا که رفت 14:55 و برگشت 11:45 بود ما فقط دو روز فرصت داشتیم که در دبی باشیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم فقط به گشت در خود شهر دبی اکتفا کنیم و استفاده از تفریحات و گشت در شهر ابوظبی به سفر بعدی اگه قسمت بشه موکول کنیم.

 

در ادامه با سفرنامه شهر دبی به نویسندگی خانم سپیده از سایت سفرنامه همراه باشید.

 

از سایت entertainer.ir دو عدد ووچر خریدم یکی برای jungle juice و یکی برای گشت شهری چند روز قبل از سفر حواله ارز مسافرتی مون از بانک ملی گرفتیم و کلی هیجان داشتیم واسه سفرمون که زودتر آغازش کنیم.

همچنین غذای آماده، آب معدنی و تنقلات خریداری کردیم که بتونیم در هزینه هامون صرفه جویی کنیم.

پرواز ما 26 تیرماه ساعت 14:55 دقیقه بود که ما صبح ساعت 7 به سمت تهران حرکت کردیم و و حدود ساعت 12 رسیدیم ماشین در پارکینگ غیرمسقف فرودگاه پارک کرده و به سمت فرودگاه امام خمینی راهی شدیم.

کارت پروازمون گرفتیم و تقاضا کردیم که صندلی کنار پنجره بهمون بدن که پذیرفتن و پس از ورود به شعبه بانک ملی در فرودگاه مراجعه کردیم و ارزهامون خیلی راحت تحویل گرفتیم. بعد از کمی معطلی سوار هواپیما شدیم.

پرواز ایرعربیا در خود دبی فرود نمیاد و در فرودگاه شارجه فرود میاد و از فرودگاه تا هتل ما حدودا 45 دقیقه مسیر بود و این پرواز پذیرایی نداره و باید از قبل خریداری کرد. اما فاصله بین صندلی هاش خوب بود و پرواز خیلی راحتی داشتیم حدودا 2 ساعت مسیر تهران به دبی طول کشید.

هزینه های ما قبل از پرواز :

کنسرو و تنقلات و آب برای غذا:       50 هزار تومان

ووچر اتوبوس های گشت شهری        55 هزار تومان

تصویر شماره 1: هواپیمای ایرعربیا

تصویر شماره 2: لحظه ورود به امارات از هواپیما

وقتی به فرودگاه شارجه رسیدیم از همه اسکن چشم گرفتن و یه سری برچسب روی پاسپورت ها زدن اونایی که روی برچسب شون خط قرمز داشت باید میرفتن و یه قسمت دیگه م اسکن چشم انجام می دادن و اون هایی که خط قرمز نداشت از گیت الکترونیکی  راحت رد می شدن من برچسب قرمز نداشت م و سریع رد شدم و همسرم به قسمت اسکن چشم رفت و داخل پاسپورت اونها مهر ورود و خروج به امارات زده شد ولی واسه ما هیچ گونه مهری درج نشد و گفتن همین برچسب روی پاسپورت یعنی ورود به کشور که واسه من عجیب بود و علت ش هم جویا شدیم ولی به نتیجه ای نرسیدیم.

شرکت سرو تراول عهده دار ترانسفر ما به هتل بود که بعد از چند دقیقه به دنبال ما اومدن حسن بزرگی که داشت این بود که همه مسافرها مربوط به یک هتل بودن و ما نباید کنار هتل های دیگه توقف می کردیم و معطل می شدیم. به هتل رسیدیم و بعد از انجام کارهای تحویل اتاق از پذیرش خواستیم که مینی بار واسه ما خالی کنن که سریعا این کار انجام شد چون شنیده بودیم امکان اینکه موقع خروج ازمون هزینه بخوان و بگن چیزی کم شده وجود داره اتاق ما طبقه سوم هتل بود که اتاق خوبی بود و ما راضی بودیم. شنیده بودیم با توجه به اینکه این هتل دو کلاب عربی و و هندی داره طبقات پایین از سر و صدا اذیت می شن که ما اصلا اذیت نشدیم و سر و صدایی به گوشمون نرسید. بعد از اون به پذیرش رفتیم و تور لیدر آقای فرهاد شروع به توضیح دادن راجع به تورها کردن که ما بهشون گفتیم که تصمیم نداریم استفاده کنیم و کلی به ما اصرار کرد که بگین می خواین از چی استفاده کنید که از تورهای ما نمی خواین استفاده کنید و با اصرار زیاد ما بهش گفتیم که تصمیم مون استفاده از اتوبوس های هاپ آن هاپ آف هست.. و شروع کرد به بد گفتن از اتوبوس ها که خیلی گرمن امکانات ندارن شام نداره و همه جایی نمی برن و اصلا خوب نیستن و ما بهش گفتیم باشه بهتون خبر میدیم بذارین فکرهامون بکنیم… خیلی بده که تور لیدرها شروع به بد گفتن از بقیه امکانات می کنن و فقط هدف شون فروش تور هست حتی موقع برگشت هم به ما نگفتن چه ساعتی ترنسفر به دنبال ما میاد و ما خودمون بعد از تماس با ایشون تونستیم ساعت ترنسفر متوجه بشیم.

تصویر شماره 3: هتل السراب

تصویر شماره 4: هتل السراب

تصویر شماره 5: هتل السراب

بعد از جاگیری وسایل در هتل تصمیم گرفتیم به سمت سیتی سنتر بریم ساعت حدودا 8 بود و ما جای خاص دیگه ای فرصت نداشتیم که بریم. پیاده سمت سیتی سنتر دیره رفتیم تا هتل حدود 10 دقیقه راه بود بعد از گشتی در سیتی سنتر به کارفور ش رفتیم و اونجا انواع میوه ها و آب میوه های طبیعی بود، آدم دلش می خواد از همش خریداری کنه، ما موز و سیب سبز خریدیم و آب پرتقال و به فروشگاه دی تو دی رفتیم به نظر من فروشگاه خوبی بود واسه خرید سوغاتی و نمادهای دبی، ما از شعبه روبروی سیتی سنتر خریدهامون انجام دادیم ولی روز آخر سفر به شعبه مقابل پاساژ الغریر رفتیم که قیمت ها از این شعبه مناسب تر بود.

وقتی به هتل برگشتیم شام که از ایران آورده بودیم خوردیم. ما در این سفر تصمیم داشتیم حداقل هزینه رو انجام بدیم تا بتونیم باز هم به سفرهای مختلف بریم.

تصویر شماره 7: سیتی سنتر دیره

تصویر شماره 8: کارفور سیتی سنتر دیره

روز دوم

صبح ساعت 7 بیدار شدیم به رستوران هتل واسه صبحانه رفتیم که صبحانه خوبی داشت و به نظر ما مناسب بود و کامل سیر می شدیم به طوری که تا بعد از ظهر احساس گرسنگی نمی کردیم. ما از ایران تخم شربتی م اورده بودیم که شربت ش هر روز درست می کردیم و با خودمون در مسیر همراه داشتیم که واسه رفع عطش بسیار مناسب بود.

بعد به سمت پاساژ الغریر رفتیم و ووچر بلیط اتوبوس های هاپ آن هاپ آف که قبلا خریداری کردم بهش نشون دادم یک لحظه با اینترنت خط ایرانسل م وصل شدم ووچر رو نشون دادم و نت خطم قطع کردم که فقط 1000 تومن از شارژ من کم کرد. بلیط سه روزه به قیمت 350 درهم واسه دونفرمون..  که این بلیط شامل سه روز گشت دبی به همراه بلیط آکواریوم، کروز در پالم جمیرا و کروز در خور دبی و بلیط موزه دبی هست و همچنین در طول مسیر آب رایگان می باشد و یک ووچر کاستا کافی هم بهمون دادن که با ارائه اون می تونستیم پول یک قهوه بدهیم و دو تا تحویل بگیریم. که به نظر من این اتوبوس ها خیلی مقرون به صرفه هستن حتی در فصل زمستان بلیط دهکده جهانی م رایگان ارائه میدهند..

تصویر شماره 9: اتوبوس های هاپ آن هاپ آف

تصویر شماره 10:  دبی از داخل اتوبوس های هاپ آن هاپ آف

تصویر شماره 11: بزرگترین قاب جهان

تصویر شماره 12: اتوبان شیخ زائد

تصویر شماره 13: اتوبان شیخ زائد

تصویر شماره 14: یکی از بزرگترین زمین های گلف جهان

سوار اتوبوس شدیم و حرکت کردیم و بعد از الغریر به سیتی سنتر دیره رسیدیم و بعد از اون به festival mall، و ما در این دو ایستگاه پیاده نشدیم در مسیر از قاب دبی هم گذر کردیم که خیلی زیباست و چهره خاصی به شهر داده از کنار یکی از بزرگترین زمین های گلف جهان هم گذر کردیم حسن بزرگی که این اتوبوس ها دارن در همون ابتدا هندزفری هایی بهمون داده می شه و میتونیم گوش بدیم توضیحاتی که راجع به شهر داده می شه و به زبان فارسی هم توضیحات هست. ما در ایستگاه دبی مال پیاده شدیم به آکواریوم دبی رفتیم و کلی گشت زدیم چقدر زیبا بود فضای آکواریوم خیلی جذاب بود رسیدیم به قسمت بزرگترین کروکدیل جهان که خیلی ترسناک بود این همه ابهت آدم به وجد می اورد.

تصویر شماره 15: آکواریوم دبی

تصویر شماره 16: آکواریوم دبی

تصویر شماره 17: عروس دریایی

تصویر شماره 18: پنگوئن

تصویر شماره 19: کروکودیل

تصویر شماره 20: تخم کروکودیل

تصویر شماره 21: کروکودیل

تصویر شماره 22: بزرگترین شیشه آکواریوم جهان

بعد از گشت در آکواریوم به بیرون اومدیم و رفتیم به دیدن بزرگترین آبشار مصنوعی دنیا چقدر این بازار زیباست خیلی بزرگ بود و آدم دوست داره در این مرکز خرید قدم بزنه حتی اگه خرید هم نکنید باز هم این مکان زیبا ست.

تصویر شماره 23: سقف دبی مال

تصویر شماره 24: شکلات فروشی روبروی آکواریوم دبی

تصویر شماره 25: پیست اسکی دبی مال

تصویر شماره 26: بزرگترین آبشار مصنوعی جهان

تصویر شماره 27: دبی مال

از آبشار هم دیدن کردیم و رفتیم سمت برج  خلیفه در کل مسیر تابلوهای راهنما وجود داره که در بازار گم نشید.

28.JPG

تصویر شماره 28: برج خلیفه

بعد از بازدید از بیرون برج خلیفه و گرفتن عکس به سمت اتوبوس ها رفتیم تا سوار خط آبی اتوبوس ها بشیم و با تعویض خط به خط زرد به جزایر پالم دوست د اشتنی بریم و در ایستگاه مدینه الجمیرا پیاده شدیم بازدید از این قسمت واسه روز بعد گذاشتیم و به سمت جزایر رفتیم بعد از گشتی که اتوبوس روی جزایر زد در ایستگاه کشتی های کروز پیاده شدیم که بلیط اون رو با بلیط اتوبوس گشت شهری بهمون دادن. بعد از حدود نیم ساعت کشتی اومد و سوار شدیم حدودا 10 نفر فقط روی کشتی بودیم به سمت هتل آتلانتیس حرکت کردیم در مسیر موزیک شاد گذاشته شد و حال و هوای کشتی خیلی خوب بود. بعد از گرفتن عکس با هتل آتلانتیس و گشت در جزایر پالم به قسمت اولیه برگشتیم و در ایستگاه پیاده شدیم و رفتیم در ایستگاه اتوبوس ها منتظر اتوبوس شدیم بعد از چند دقیقه اتوبوس های گشت شهری اومدن و ما به سمت مارینا حرکت کردیم منطقه ای زیبا پر از برج های بلند قامت. بعد از گشت زدن با اتوبوس در منطقه که حدود 45 دقیقه طول کشید به سمت امارت مال رفتیم و در این ایستگاه پیاده شدیم و رفتیم به پیست اسکی معروف که از بیرون نگاه کنیم واقعا آدم متعجب می شه که در دل کویر پیست برف با این عظمت وجود داره بعد از گشت در امارت مال به سمت ایستگاه اتوبوس رفتیم و در دبی مال پیاده شدیم.

تصویر شماره 29: کشتی کروز

تصویر شماره 30: هتل آتلانتیس از داخل کشتی

تصویر شماره 31: مارینا از داخل کشتی

مسیر بین امارت مال و دبی مال پر از نمایشگاه اتومبیل بود که می تونم بگم 80 درصد برندهای معروف دنیارو ما در این خیابون دیدیم

بعد از اینکه به دبی مال رسیدیم ساعت اتوبوس رو سوال کردم و گفتن تور شبانه اتوبوس ها ساعت 8:15 دقیقه حرکت می کنه که ما فرصت غنیمت شمردیم و به سمت فواره های دبی حرکت کردیم و وقتی رسیدیم نورپردازی روی برج خلیقه شروع شد خیلی خیلی زیبا و بی نظیر بود واقعا لذت بردیم از این نورپردازی های زیبا و بعد از چند دقیقه رقص فواره ها دیدیم که فوق العاده بودن انگار انرژی مضاعف گرفته بودیم و بعد این که رقص فواره ها تموم شد به سمت ایستگاه اتوبوس رفتیم و سوار شدیم و در ایستگاه سیتی سنتر دیره پیاده شدیم به طرف دی تو دی رفتیم کمی خرید کردیم و به سمت هتل رفتیم و بعد از خوردن شام خوابیدیم.

تصویر شماره 32: پیست برف امارت مال

تصویر شماره 33: مارینا

تصویر شماره 34: رقص فواره های دبی

تصویر شماره 35: نورپردازی برج خلیفه

روز سوم

صبح حدود 7 بیدار شدیم و بعد از صرف صبحانه مفصل هتل به سمت سیتی سنتر دیره رفتیم تصمیم داشتیم تا قبل از 9 اونجا باشیم تا بتونیم با اولین اتوبوس گشت شهری مون آغاز کنیم ولی وقتی رسیدیم گفتن 5 دقیقه است که اتوبوس رفته و حدود 20 دقیقه منتظر موندیم تا اتوبوس بعدی اومد بعد از گشت در شهر به ایستگاه دبی مال رفتیم و اونجا خط آبی سوار شدیم و در ایستگاه مرکاتو پیاده شدیم و از اونجا دیدن کردیم دکور قشنگی داشت و من عکس های این پاساژ رو خیلی دوست داشتم بعد از گشت در اونجا به سمت مدینه الجمیرا رفتیم و اونجا ویو خیلی زیبایی از برج العرب داشت ولی قیمت ها بسیار بالا بود کلا فضای بازار خیلی دوست داشتنی بود بعد از گشت در مدینه الجمیرا به ایستگاه رفتیم و تصمیم داشتیم دوباره قسمت زیبای مارینا بگردیم و از دیدن برج های بلند قامت لذت ببریم بعد از گشت در منطقه مارینا به ایستگاه امارات مال رفتیم و بعد از اون سوار خط آبی شدیم و به ایستگاه دبی مال رفتیم و سوار بر خط قرمز اتوبوس ها شدیم

تصویر شماره 36: صبحانه هتل

تصویر شماره 37: صبحانه هتل

تصویر شماره 38: رستوران هتل

تصویر شماره 39: میدان ساعت

تصویر شماره 40:پاساژ مرکاتو

تصویر شماره 41: پاساژ مرکاتو

تصویر شماره 42: پاساژ مرکاتو

تصویر شماره 43: برج العرب

تصویر شماره 44: پارک آبی وایلد وادی

تصویر شماره 45: برج العرب

تصویر شماره 46: مدینه الجمیرا

تصویر شماره 48: مدینه الجمیرا

تصویر شماره 49: مدینه الجمیرا

تصویر شماره 50: مدینه الجمیرا

تصویر شماره 51: مارینا

تصویر شماره 52: مارینا

تصویر شماره 53: مارینا

تصویر شماره 54: چشم دبی

تصویر شماره 55: مارینا

تصویر شماره 56: مارینا

تصویر شماره 57: مارینا

تصویر شماره 58: برج های دبی

تصویر شماره 59: برج های امارات

 

و این بار به سمت قسمت قدیمی شهر دبی رفتیم از موزه دبی رد شدیم و می تونستیم پیاده بشیم و دیدن کنیم بلیط رایگان موزه م اتوبوس ها بهمون داده بودن ولی صرف نظر کردیم و در بازار طلا پیاده شدیم خیلی زیبا بود سرویس های طلا سنگین و افرادی که در حال خرید کردن بود.

تصویر شماره 60:  محله قدیمی دبی

تصویر شماره 61: محله قدیمی دبی

تصویر شماره 62: قیمت طلا در دبی

تصویر شماره 63: طلافروشی

تصویر شماره 64: خور دبی

تصویر شماره 65: ساختمان های مخابراتی دبی که نماد آنها توپ گلف بالای سرشان است

تصویر شماره 66: دی تو دی

بعد از اون به بازار ادویه رفتیم و گشتی دراین قسمت زدیم اکثرا فروشنده ها ایرانی بودن و بعد از اون تصمیم گرفتیم به شعبه دی تو دی مقابل هتل الغریر بریم که خیلی خیلی بزرگ بود و واقعا قیمت ها مناسب بود برای خرید سوغات و شکلات و قهوه البته اگه با درهم 1200 بود که دیگه قیمت ها بینظیر می شد ولی زمانی که ما رفتیم درهم 2270 بود تمام اجناس از 1 تا 10 درهم قیمت داشتن.

بعد از اون به سمت هتل حرکت کردیم حدود ساعت 7 و نیم به هتل رسیدیم و شام خوردیم و خیلی زود خوابیدیم که فردا راحت تر بیدار بشیم چون شنبه باید هر دو نفر ما سرکار می رفتیم تصمیم داشتیم خیلی خودمون خسته نکنیم و به گشت کلی در دبی اکتفا کنیم و گشت مفصل تر واسه سفر بعدی مون گذاشتیم که انشاءا…. بتونیم شب های بیشتری در دبی زیبا و بی نظیر سپری کنیم.

روز چهارم

روز آخرقرار شد ترنسفر ساعت 8 بیاد دنبالمون و زود بیدار شدیم صبحانه خوردیم و اتاق تحویل دادیم و به سمت فرودگاه راهی شدیم فری شاپ فرودگاه شارجه خیلی خوب بود و قیمت ها واقعا مناسب بود ولی ما خرید انجام ندادیم اما همسفرهامون خیلی خرید کردن.  اگر پرواز ما بعد از ظهر بود خیلی بهتر بود چون می تونستیم از گشت شهری مون امروز هم استفاده کنیم. پرواز رأس ساعت 11:45 انجام گرفت و ساعت حدودا 2 بود که ما به تهران رسیدیم به پارکینگ فرودگاه رفتیم و به سمت اصفهان حرکت کردیم.

تصویر شماره 67: هتل السراب

تصویر شماره 68: نمای داخل ایرعربیا

 

مجموع هزینه ها
تور دبی2500000 تومان
عوارض خروج از کشور440000 تومان
هزینه پارکینگ فرودگاه43000 تومان
ووچر گشت شهری55000 تومان
خرید کنسرو، تنقلات و آب50000 تومان
گشت شهری350 درهم

 

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

نویسنده :سپیده

یکشنبه، 11 آذر 1397

 

منبع : سایت لست سکند

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *