خانه / ترین ها / مقاصد گردشگری شگفت انگیز که نمی دانستید وجود خارجی دارند

مقاصد گردشگری شگفت انگیز که نمی دانستید وجود خارجی دارند

مقاصد گردشگری شگفت انگیز که نمی دانستید وجود خارجی دارند

مقاصد گردشگری شگفت انگیز که نمی دانستید وجود خارجی دارند
جهان هستی پر است از انواع مقاصد گردشگری بی شماری که در عین خارق العاده بودن، هنوز به طور جدی توسط توریست ها مورد توجه قرار نگرفته اند.
این مقاله با الهام از مطلبی در وب سایت کوآرا تهیه شده و به معرفی ۲۳ مورد از جواهرهای گرانبهای سرتاسر جهان که کم تر شناخته شده اند می پردازد.
از سواحل خیره کننده و پنهان گرفته تا یکی از منحصر به فردترین نقاط در جهان که می توانید مابین دو قاره در آن به شنا کردن بپردازید، خلاصه این مطلب حاوی فهرستی از مکان های کم اسم و رسم اما دوست داشتنی می باشد.
حوضچه های آبی شکل گرفته کنار تپه های شنی
حوضچه های آبی شکل گرفته کنار تپه های شنی در پارک ملی لینسویس مارانِیسیز (Lençóis Maranhenses National Park) در طول فصل بارندگی، ایالت مارانهائو (Maranhão)، بزریل.
جزایر ماریتا (Marieta Islands) ملقب به "ساحل پنهان"
پنهان شده در جایی پایین تر از سطح زمین، جزایر ماریتا (Marieta Islands) ملقب به “ساحل پنهان” در حقیقت یک ساحل مخفی شده ای است که آب های شفاف کریستالی آن بی اندازه زیباست و بازدید کنندگانش می توانند از طریق شنا کردن و یا کایاک سواری از طریق مسیر یک تونل آبی خود را به آن برسانند.
هوآکاچینا (Huacachina) نام یک آبادی در وسط بیابان است
هوآکاچینا (Huacachina) نام یک آبادی در وسط بیابان است که در فاصله ۵ ساعته از جنوب شهر لیما (Lima) پایتخت کشور پرو (Peru) حضور دارد. زمان هایی بود که این حفره پر از آب فقط به عنوان مقصد تفریحی طبقه مفرح ساکن در شهر ایکا (Ica) مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه به یک توقفگاه برای کوله پشت به دوشانی که در حال گذر از این منطقه هستند و به فعالیت های تفریحی مختلفی از جمله شن نوردی و ماشین سواری بر روی تپه های شنی علاقمند می باشند تبدیل شده است.
دهکده بوسنی و هرزگوینیایی (Bosnia and Herzegovina)
آن دسته از گردشگرانی که بلاگاج (Blagaj)، این دهکده بوسنی و هرزگوینیایی (Bosnia and Herzegovina) را برای سفر خود انتخاب می کنند، غالباً از هیبت و نمای زیبای بلاگاج تِکه (Blagaj Tekke)، صومعه سرایی که متعلق به فرقه درویشان می باشد در تعجب هستند. بازدید کنندگان این محل می توانند از نمای داخلی تماماً چوب کاری شده این بنا دیدن کنند و یا اینکه حین میل کردن نوشیدنی خنک خود به تماشای منظره ای زیبا بر فراز رود بونا (Buna) بنشینند.
دریاچه استرالیایی هیلر (Hillier)
دریاچه استرالیایی هیلر (Hillier) رنگ صورتی جذاب خود را در تمامی طول سال حفظ می کند. علت پدیدار شدن چنین رنگی در این دریاچه همچنان جزو اسرار کشف نشده است، گرچه افرادی معتقد هستند که مقدار زیاد نمک در ترکیبی که یک گونه باکتری صورتی رنگ در آن وجود دارد باعث می شود که آب این دریاچه به چنین چهره ای تبدیل بشود.
شکاف سیلفرا (Silfra) در میان آب های پارک ملی دینگوتلیر (Thingvellir National Park)
شکاف سیلفرا (Silfra) که در میان آب های پارک ملی دینگوتلیر (Thingvellir National Park) واقع در کشور ایسلند قرار گرفته، یکی از منحصر به فردترین نقاط کره زمین است که بازدید کنندگانش می توانند با شنا کردن در آن، در حقیقت میان دو قاره متفاوت شنا کرده باشند. این مکان نه تنها خانه ای برای شفاف ترین آب های جهان می باشد، بلکه برخی نقاطش به قدری تنگ و باریک است که شناگران می توانند دستان خود را همزمان به دو قاره اروپا و امریکای شمالی بچسبانند.
جزیره ایزولا بِلا (Isola Bella)
جزیره ایزولا بِلا (Isola Bella) تا پیش از دهه ۱۶۰۰ میلادی چیزی فراتر از یک صخره بی حاصل که در میان آب دریاچه ماجیوره (Lake Maggiore) واقع در کشور ایتالیا حضور دارد نبود. از آن سال به بعد بود که این جزیره شروع به شکوفایی کرد و به یک کاخ و باغ دیدنی تبدیل شد. در کنار کاخ، این منطقه به داشتن باغ هایی با آرایش باروک شکلش شهرت بسیاری دارد.
دهکده پای آی (Popeye) در کشور مالت (Malta)
دهکده پای آی (Popeye) در کشور مالت (Malta) پیش از اینکه به یک پارک تفریحی تغییر کاربری بدهد، در ابتدا در سال ۱۹۸۰ به هدف فیلم برداری برای فیلم پاپ آی بنا شده بود. برای ساخت این لوکیشن فیلم برداری از تنه های درختانی که از کشور هلند وارد شده بودن و همینطور با استفاده از ۲ هزار گالون رنگ ساخته شد. امروزه بازدید کنندگان می توانند از قایق سواری، کارخانه ساخت ماءالشعیر و بازی های آبی موجود در این مکان نهایت لذت را ببرند.
دونگ چوآن رِد لَند (Dongchuan Red Land) واقع در شهر شینگتیِن (Xintian)
دونگ چوآن رِد لَند (Dongchuan Red Land) واقع در شهر شینگتیِن (Xintian) کشور چین، به لطف داشتن رنگ قرمز فوق العاده چشمگیرش به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری خاص شناخته می شود. خاک این منطقه حاوی آهن اکسید شده و مواد معدنی می باشد که دست به تولید رنگ قرمز می زند و همچنین درختان سرسبزی که در تمام طول سال در آن حضور دارند هم زیبایی این نما را چند برابر می کند.
دروازه ای جهنم در دهکده ای به نام دِروازه (Derweze)
دروازه ای به جهنم در دهکده ای به نام دِروازه (Derweze) واقع در کشور ترکمنستان، گودال عظیمی می باشد که هنگام حضور زمین شناسان در غاری که حاوی گازهای طبیعی بود به صورت تصادفی به وجود آمد. آنها به امید اینکه آتش می تواند تمامی سوخت های نشت کرده را پاک سازی کند، به ناچار تصمیم گرفتند آن را آتش بزنند، اما از آن روز تا حالا این گودال همچنان در حال سوختن است.
جزیره فلورِس (Flores) واقع در غربی ترین نقطه از مجمع الجزایر آزور
جزیره فلورِس (Flores) واقع در غربی ترین نقطه از مجمع الجزایر آزور (Azores Archipelago) متعلق به سواحل کشور پرتغال، نامش را مدیون بخشندگی گل های وحشی سرسبزی است که سرتاسر این ناحیه را احاطه کرده اند. در اینجا حتی می توان تالاب ها و چشمه های جوشان آب گرم را پیدا کرد که بهترین چیزها برای یک شنا کردن آرام بخش هستند.
استخر طبیعی گیولا (Giola) در درون منطقه آستریس (Astris)
استخر طبیعی گیولا (Giola) در درون منطقه آستریس (Astris) که متعلق به کشور یونان می باشد قرار دارد. بازدید کنندگانش برای رسیدن به آن می بایست مسیری را به صورت پیاده طی نمایند اما به محض اینکه به آن برسند می توانند از ذخیره آبی که به طرز خیره کننده ای شفاف است لذت کافی ببرند.
پناهگاه لاس لَجِس (Las Lajas)
پناهگاه لاس لَجِس (Las Lajas) با معماری خیره کننده نئو گوتیک اش، از مسیر یک گلوگاه مابین دو کشور کلمبیا و اکوادور عبور کرده است. گردشگران پیش از اینکه نمای تماشایی و بی نهایت زیبای دکوراسیون داخلی اش را مشاهده کنند، محو تماشای چشم اندازش که بیش از ۴۵ متر بالاتری از سطح رودی مابین دو صخره پوشیده از گیاهان سرسبز واقع شده می شوند.
پارک ملی لینسویس مارانِیسیز در ایالت مارانهائو
پارک ملی لینسویس مارانِیسیز در ایالت مارانهائو واقع در کشور برزیل، در طول فصل بارندگی منظره ای فراموش نشدنی دارد. به لطف میزان بارش سالانه ۱۲۰ سانتی متری، حوضچه های آبی متعددی مابین تپه های شنی این منطقه تشکیل می شود که وظیفه ساخت هزاران تالاب با شفاف ترین آب ها را بر عهده دارند. از ماه ژوئیه تا ماه سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از اینجاست، یعنی زمانی که این حوضچه بیشتر از هر زمانی پر آب هستند.
بنای طبیعی سِموک چَمپِی (Semuc Champey) در کشور گواتمالا
بنای طبیعی سِموک چَمپِی (Semuc Champey) در کشور گواتمالا (Guatemala)، یک بهشت برای جویندگانی است که به دنبال آب های فیروزه ای رنگ و پنهان شده در میان چشم اندازی با شکوه می گردند. گرچه مسیر رسیدن به این منطقه کمی دشوار است، اما وقتی که به آن برسید، با پل های ساخته شده از سنگ آهک و همینطور چند سری استخر طبیعی روبه رو می شوند که پر از آب های خنک هستند و جان می دهد برای آب تنی.
چشمه های آب گرم شهر روتوروآ (Rotorua)
چشمه های آب گرم شهر روتوروآ (Rotorua) واقع در کشور نیوزلند، بهترین جا برای گذاشتن پاها در آب می باشد چرا که این شهر به داشتن آبفشان ها، چشمه های آب گرم فصلی و استخر های گلی در حال حباب شدنش شهرت بسیاری دارد. “شهر گوگرد” نام مستعار دیگری است که به این شهر نسبت داده اند و بازدید کنندگانش فرصت خواهند داشت تا در ورزش های آبی متنوعی که در دریاچه های این ناحیه قابل انجام دادن می باشند شرکت نمایند.
شهر سیتینیل دی لاس بودگاس (Setenil de las Bodegas)
شهر سیتینیل دی لاس بودگاس (Setenil de las Bodegas) از میان شبکه ای از غارهایی که بر روی صخره ای واقع در ریو ترِخو (Rio Trejo) درکشور اسپانیا قرار دارند سر برآورده اند. خانه های سفید رنگ این شهر امروزه در میان این شبکه از غارها و حتی بر روی تعدادی از بام های سنگی بنا شده اند. همچنین این منطقه به داشتن بارها، رستوران ها و غذاهای بی نظیری که در آن سرو می شود شهرت دارد.
سفر به ناحیه نَمِکَلاند (Namaqualand)
سفر به ناحیه نَمِکَلاند (Namaqualand)، منطقه ای خشک و برهوت که به اندازه ۹۶۰ کیلومتر از نامیبیا (Namibia) تا آفریقای جنوبی امتداد پیدا کرده است نیز در نوع خود تجربه ای متفاوت خواهد بود. در هر فصل بهار این منطقه خشک و بی ثمر به یک دشت پر از بابونه های نارنجی و سفید تبدیل می شود تا بدین صورت، یکی از سورئال ترین مناظر ممکن را در جهان به نمایش می گذارد.
غار فرانسوی گروت دِ سن مارسل داردش (Grotte de St Marcel d'Ardèche)
غار فرانسوی گروت دِ سن مارسل داردش (Grotte de St Marcel d’Ardèche) که در سال ۱۸۳۶ میلادی برای اولین بار کشف شد، خانه ای برای نزدیک به بیش از ۲۰۰ هزار معبر شناخته شده است. گردشگران در اینجا می توانند یک شبکه زیر زمینی از حوضچه های آب و صخره هایی که تماشایشان نفس را از انسان می گیرد پیدا کنند.
جزیره عظیم مرجانی و حلقه ای شکل رانیورا
جزیره عظیم مرجانی و حلقه ای شکل رانیورا (Rangiroa) واقع در جزایر پُلی نِزی (Polynesia)، شهرتش را به لطف داشتن صدف هایی که برای تولید مروارید سیاه و سفید استفاده می شوند بدست آورده است. همچنین اینجا یکی از بهترین مکان های جهان برای غواصی کردن و نیز تماشای دلفین ها، سفره ماهی ها، لاکپشت های دریایی سبز و همینطور کوسه های کله چکشی می باشد.
کاستِلوچو دی نورچا (Castellucio di Norcia) دهکده کوچکی در نزدیکی شهر نورچا
کاستِلوچو دی نورچا (Castellucio di Norcia) نام دهکده کوچکی در نزدیکی شهر نورچا (Norcia) واقع در منطقه اومبریا (Umbria) از کشور ایتالیا می باشد. این شهر شهرتش را به دلیل نمایش دادن گیاهانی که از اواخر ماه می تا اوایل ماه ژوئیه شکوفا می شوند بدست آورده است.
جری کو کوآره (Jericoacoara) نام دهکده ماهیگیری کوچکی است
جری کو کوآره (Jericoacoara) نام دهکده ماهیگیری کوچکی است که در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از ایالت فورتالِزای (Fortaleza) کشور برزیل حضور دارد و جاییست که خیابان هایش، از طرفی که بنگرید با شن و سواحلی که وسعت بی پایانی دارند سنگفرش شده است. این شهر ساحلی آرام محلی است که کایت سوارها و موج سواران سرتاسر جهان را به سمت خودش جذب می کند.
غارهای مرمری (The Marble Caves)
غارهای مرمری (The Marble Caves) واقع در شبه جزیره یک دریاچه مرزی به نام جِنِرال کارِرا (Lake General Carrera) از کشور شیلی، منظره ای از یک شبکه هزارتایی از غارها می باشد که پس از سال ها بر اثر شسته شدن کربنات کلسیم دیوارهایش به وجود آمده است. دیواره های این غار الگوی چرخشی شکل سنگ های مرمر را به خود گرفته اند.
پانگونگ تی اِس او (Pangong Tso)
پانگونگ تی اِس او (Pangong Tso) دریاچه ای به پهنای ۱۰۰ کیلومتر است که از کشور هند تا چین کشیده است و لقب یکی از عظیم ترین دریاچه های قاره آسیا را به خود اختصاص داده است. این دریاچه با داشتن آب های شفافی که تصویر تماشایی محیط کوهستانی اطرافش را بازتاب می دهد، یکی از جاذبه های گردشگری بسیار جالب توجه برای بازدید کنندگانش محسوب می شود.
منبع: businessinsider
نوشته شده در : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از مکان های تفریحی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *