خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره آمریکا / جاذبه های گردشگری آمریکا / ۱۰ مورد از بهترین و بلندترین سرسره های آبی جهان

۱۰ مورد از بهترین و بلندترین سرسره های آبی جهان

10 مورد از بهترین و بلندترین سرسره های آبی جهان
می توان از ترن هوایی به عنوان پادشاه و رکن اصلی در صنعت پارک های تفریحی نام برد. اما در طول ماه های گرم تابستان این جاذبه مهیج رقیبی سرسخت به نام سرسره آبی پیدا می کند. رقیبی مهیج که برای تمام افراد از کودکان تا بزرگسالان جذاب خواهد بود. در این مقاله برخی از بلندترین و بهترین سرسره های آبی جهان معرفی می شوند.

۱٫ کِلیمانجارو، برزیل (Kilimanjaro – Brazil)

می توان از کِلیمانجارو برزیل به عنوان خانه و جایگاه برترین امکانات جهان نام برد، امکاناتی فوق العاده که در میان آنها سرسره آبی آلدیا داس آگوآس پارک ریزورت (Aldeia das Aguas Park Resort) معروف به کلیمانجارو بسیار برجسته و شاخص قرار دارد. این سرسره آبی با ارتفاع ۵۰ متر و سرعت سقوط ۹۰ کیلومتر در ساعت دارای بالاترین پراکندگی قطرات در میان سرسره های آبی در جهان است.

1. کِلیمانجارو، برزیل (Kilimanjaro – Brazil)

۲٫ اینسانو (Insano)

اینسانو به معنای مجنون می باشد و این سرسره آبی با توجه به نامش به صورت دیوانه واری هیجان انگیز خواهد بود. این سرسره آبی با ارتفاع ۴۰ متری و سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت بار دیگر موفق به کسب جایزه بلندترین سرسره آبی مستقل در جهان شده است.
2. اینسانو (Insano)

۳٫ کَپتِن اِسپِیس مِیکِر (Captain Spacemaker)

این سرسره آبی شگفت انگیز در پارک آبی آکوآلاندیا Aqualandia در ایتالیا قرار دارد، که از ویژگی های منحصر به فردش می توان به امکان نشستن چهار نفر با قایق در آن اشاره کرد، مشخصه ای خاص که امتحان آن را برایتان جذاب و مهیج می کند. این سرسره دارای ارتفاع ۴۰ متری و شیب ۶۰ درجه است.
3. کَپتِن اِسپِیس مِیکِر (Captain Spacemaker)

۴٫ دیپ واتر دایو (Deep Water Dive)

این سرسره با ارتفاع ۳۷ متری، بلندترین سرسره آبی در شمال آمریکاست که در پارک آبی کنتاکی کینگ دِم (Kentucky Kingdom) یا هاریکِین بِی در کنتاکی (Hurricane Bay in Kentucky) در ایالت متحده آمریکا قرار دارد.
4. دیپ واتر دایو (Deep Water Dive)

۵٫ سامیت پِلامِت (Summit Plummet)

در این سرسره آبی با ارتفاع ۳۷ متری، سقوط آزاد هیجان انگیزی را مانند سرسره کلیمانجارو  تجربه کنید. سقوطی مهیج  با افزایش میزان ترشح آدرنالین که به هیچ وجه نباید آن را از دست داد.

5. سامیت پِلامِت (Summit Plummet)

۶٫ وِرتی گو (Verti-Go)

ورتی گو همانگونه که از نامش مشخص است یک سرسره شگفت انگیز اسپانیایی می باشد. برای سقوط از این سرسره می بایست از یک درب دریچه ای عبور کرد، درب ورودی هیجان انگیز که در لحظه ورود به بلندترین سرسره آبی سقوط آزاد ضربان قلبتان را بالا می برد.

6. وِرتی گو (Verti-Go)

۷٫ سرسره آبی هیورکانا (Hurricane Sliiide)

این سرسره آبی شگفت انگیز در فرانسه قرار گرفته اما در واقع توسط لهستان ساخته شده و دارای ارتفاع ۳۳ متری و سرعت سقوط ۸۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

7. سرسره آبی هیورکانا (Hurricane Sliiide)

۸٫ فری فال (Free Fall)

این سرسره آبی با قابلیت سقوط آزاد دو نفری اخیراً و در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. این سرسره با ارتفاع ۳۲ متری و طول  تعجب برانگیز ۱۲۹ متری در پارک آکوآ شو (Aqua Show) قرار دارد.

8. فری فال (Free Fall)

۹٫ اِکسپِرادو (Xprado)

می توان از اکسپرادو به عنوان سومین سرسره آبی برزیل که در لیست بلندترین سرسره های جهان قرار دارد، نام برد. این سرسره با ارتفاع ۳۲ متری دارای یک مارپیچ است که شما را با شیبی زیاد به سمت پایین سرسره پرتاب می کند.

9. اِکسپِرادو (Xprado)

۱۰٫ کینگ کاجونا (King Khajuna)

کینگ کاجونا یکی دیگر از سرسره های آبی اسپانیاست که در پارک پورت اَوِنچِرز آکوآتیک (PortAventura’s Aquatic Park) قرار دارد. این سرسره دارای ارتفاع ۳۱ متری و شیب ۵۵ درجه ای می باشد، سرسره ای هیجان انگیز که سقوط آزاد با سرعت ۶ متر بر ثانیه را می توان در آن تجربه کرد.

10. کینگ کاجونا (King Khajuna)

منبع: wowtravel.me


 

نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس جزایر گالاپاگوس درمیان غواصان به علت داشتن حیوانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *