خانه / سفرنامه / سفر به کیش

سفر به کیش

سفر به کیش

لذت تفریحات لوکس دنیا، در جزیره آرزوهای ایران

  • 23 بهمن 1398

من پیمان زکی ، مهندس عمران و اهل دیار شهریار تبریز می باشم .

بعد از کلی مسافرت نرفتن در یک و نیم سال اخیر بدلیل به دنیا آمدن پسرمان آراس خان، چه شرایط قبل از به دنیا آمدن و چه بعد از آن، عملا ویتامین سفر بدنمان حسابی پایین آمده بود. بنابراین یک مسافرت چندروزه میتوانست حال من و همسرم رو جا بیاورد. نگرانی که داشتیم این بود که پسرمان تازه دو ماهگی رو تمام کرده بود و ممکن بود مسافرت اون رو اذیت بکنه. از طرفی حدود چند ماه پیش هم یک بن خرید یک میلیون تومانی از بخش نقد و بررسی لستگرام برنده شده بودم و نمیخواستم اون رو هم از دست بدم .

خلاصه با کلی فکر و مشورت با همسر جان و بررسی همه جوانب سفر و تمهیدات لازم جهت مراقبت از آراس خان تصمیم به رفتن شد.

وقت وقت انتخاب مقصد بود . گزینه خارجی که اصلا به صلاح نبود بدلیل شرایط ارزی و هزینه ها، بنابراین از گزینه های داخلی همچون کیش ، قشم و مشهد با مشورت یکی از همکاران که قبلا مدتی در کیش کار کرده بود ، تصمیم گرفتیم عازم جزیره زیبای کیش بشویم. با بررسی تاریخ و قیمت تورها از تبریز متوجه شدیم در ماه مهر قیمت تور حدود 400 هزار تومان گرانتر از تهران است .بنابراین شروع به جستجوی تورهای تهران کیش کردیم .

در ادامه با سفرنامه کیش زیبا از سایت سفرنامه همراه باشید.

چند روزی رو تورهای کیش از مبدا تهران را بررسی کردم تا اینکه تور سه شب و چهار روز تهران کیش رو با اقامت در هتل سه ستاره سان رایز از آژانس مسافرتی دیاکو پرواز خریداری کردم .

هزینه تور برای هر نفر 700 هزار تومان و 180 هزار تومان برای بیمه آراس، که در مجموع 1.580.000 تومان برای خرید تور پرداخت کردیم . چند روز تا شروع سفر باقی بود و ما باید ساعت 15 چهارم مهر ماه در فرودگاه مهرآباد سوار هواپیما میشدیم.

 

شروع سفر

ساعت 2 بامداد روز پنجشنبه  بود که سفر ما آغاز شد و با ماشین شخصی خودمان راهی تهران شدیم. تصمیم بر آن شد بین راه در شهر کرج به یکی از فامیل ها سر زده و بعد از آن راهی تهران شویم. بنابراین ساعت 9 صبح به کرج رسیدیم و بعد از کمی استراحت و خوردن ناهار به سمت تهران حرکت کردیم.

با استفاده از گوگل مپ و همچنین از تابلوهای راهنمایی و رانندگی راس ساعت 13 خودمان را به پارکینگ شماره 2 ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد رساندیم .

تصویر 1

1.jpg

کارهای بازرسی و دریافت کارت پرواز بدلیل اینکه کمی زود رسیده بودیم خیلی سریع انجام گرفت و در سالن انتظار منتظر سوار شدن به هواپیما شدیم .

موقع تحویل ساک ها متصدی صدور کارت پرواز به ما گفت که میتوانیم کالسکه را پای پرواز تحویل بدهیم و کار ما را تا رسیدن به هواپیما را راحت کرد.

هواپیما ما از نوع ام دی شرکت ایران ایر تور بود.  هواپیمای کوچک ولی با صندلی های راحت که مهمانداران هواپیما هم با دیدن بچه کوچکمان کار ما را خیلی سریع به راه می انداختند.

ذکر این نکته ضروری هست که هواپیما به هنگام بلند شدن یک موجی را تولید میکند که ممکن است به گوش های بچه های چند ماهه آسیب برساند، بنابراین  با دانستن این نکته، از قبل گوش گیرهایی از جنس اسفنج که مخصوص این مورد بود از یکی از آشنایان تهیه کرده بودیم که گذاشتیم داخل گوش های آراس .ولی مهماندار هواپیما هم در این مورد به ما کمک کرد و گفت موقع بلند شدن هواپیما اگر پستونک داخل دهان بچه باشد هم از آسیب رسیدن به گوش های نوزادان جلوگیری میکند .

با اینکه هواپیماهای ام دی تقریبا سن بالایی دارند ولی پرواز راحتی داشتیم و بعد از 1 ساعت و 40 دقیقه در فرودگاه کیش فرود آمدیم.

تصویر 2: پذیرایی ایران ایرتور

2.jpg

تصویر3:بر فراز ابرها

3.JPG

تصویر4: بر فراز ابرها

4.JPG

تصویر 5:

5.jpg

هنگام خروج از هواپیما گرمای هوا جوری رو صورتمون خورد که انگار یکی سشوار را مقابل صورتمان گرفته بود . برای ما که از یک منطقه سردسیر به کیش آمده بودیم، انتظار چنین هوایی نداشتیم ولی خوب باید تحمل میکردیم و لذت میبردیم .

بعد از تحویل ساک و کالسکه آراس از فرودگاه بیرون آمدیم و دنبال ماشینی گشتیم که قرار بود ما را تا هتل برساند. با پیدا کردن ماشین و سوار شدن همه مسافران، بعد از ده دقیقه به هتل سان رایز رسیدیم.

به محض پیاده شدن، خدمه هتل که یک مرد جوان مودب بود با دیدن ما سمت ما آمد و برای بردن وسایل داخل هتل به ما کمک کرد .

برای تحویل گرفتن اتاق به پذیرش مراجعه کردم ، ولی برخورد با چهره اخمو و رفتار خشک مسئول پذیرش کمی تو ذوقمون زد و انتظار چنین رفتاری نداشتیم . بعد از چند دقیقه کلید اتاق رو تحویل گرفتیم .یک اتاق بسیار کوچک نصیب ما شده بود ، با اینکه وسایل زیادی نداشتیم ولی جایی برای حرکت نبود و مجبور بودیم از روی وسایل رفت و آمد بکنیم . مراجعه به پذیرش جهت عوض کردن اتاق هم ثمری نداشت و با همان اخم گفتند که همه اتاق ها به یک اندازه هست . ولی خوب من در اینترنت عکس های دیگری از اتاق های با اندازه های بزرگتری هم دیده بودم .!!!!

بعد از کمی استراحت و دوش آماده شدیم تا برویم بیرون و کمی دور و اطراف هتل را بگردیم . از قبل مکان های تفریحی ، تاریخی و مراکز خرید را در گوگل مپ ذخیره کرده بودم و کارمان را برای پیدا کردن هر کدام از آنها راحت میکرد . با اینکه دمای کیش در حدود 33 درجه بود ولی شرجی بودن هوا باعث میشد این گرما خیلی بیشتر احساس بشه .

من و همسرم به شدت عاشق پیاده روی هستیم و همیشه دوست داشتیم و داریم تا آنجایی که میتوانیم همه جا رو با پای پیاده دیدن بکنیم، از بابت آراس هم خیالمون راحت بود که داخل کالسکه راحت هست و اذیت نمیشه .

هتل ما دقیقا در فاصله چند دقیقه ای  مراکز خرید پردیس 1 و 2 قرار داشت و بر آن شدیم که به آنجا برویم . بعد از چند دقیقه پیاده روی که انگار زیر دوش قرار داشتم و از سر و صورتم عرق میبارید رسیدیم به رویا مال که انگار بدلیل اینکه تازه افتتاح شده بود هیچ اطلاعی در مورد آن در اینترنت نبود .

نمای داخلی رویا مال بسیار شیک بود و هنرمندی در ورودی آن مشغول به نواختن پیانو بود . رویا مال پر بود از مغازه های لباس ، کیف و کفش فروشی ولی با قیمت های بسیار بالا که فقط به دیدن مغازه ها بسنده کردیم.

تصویر 6

6.jpg

تصویر7:

7.jpg

دقیقا روبه روی رویا مال آنطرف میدان پردیس مرکز خرید پردیس 2 قرار داشت، یک مرکز خرید بسیار بزرگ در 3 طبقه دارای کافه، رستوران در طبقه همکف . این مرکز خرید تنها مرکز خریدی در کیش بود که آبسرد کن داشت و نیازی به خریدن آب معدنی نبود .  قیمت اجناس تقریبا مناسب بود ولی مغازه هایی هم بودند که برند های مطرح میفروختند و قیمت بالایی داشتند .

تصویر8:مرکز خرید پردیس 2

8.jpg

تصویر9:مرکز خرید پردیس 2

9.jpg

مرکز خرید پردیس 1 هم دقیقا پشت به پشت مرکز خرید پردیس 2 بود و با خروج از درب پشتی پردیس 2 با یک تسمه نقاله به پردیس 1 رسیدیم . جلو این مرکز خرید المان برج ایفل البته در مقیاس خیلی کوچکتر از نسخه اصلی ساخته شده بود که شب ها با نورپردازی زیبا خودنمایی میکرد .

تصویر10:

10.jpg

مرکز خرید پردیس 1 از جمله مراکز خرید قدیمی کیش که کلا در یک طبقه ساخته شده است . و نسبت به پردیس 2 بسیار کوچکتر هست .

بعد از گشتن داخل پردیس 1 یک مغازه ای بود که غذا های حاضری میفروخت. ما  که هم گرسنه بودیم و هم خسته ، چند تا ساندویچ بنام فینگر فود همراه با نوشیدنی خریدیم و دلی از عزا در آوردیم .

 

روز دوم

بعد از یک خواب عالی باید زود حاضر میشدیم تا خودمان را به صبحانه هتل میرساندیم . تایم صبحانه از 8 تا 10 بود . رستوران کمی شلوغ بود و گوشه رستوران یک میز خالی پیدا کردیم . منو صبحانه نسبتا متنوع و خوب بود .انواع مربا، تخم مرغ، پنیر، عسل ، کره ، خوراک لوبیا ، هندوانه، خرما ، املت و سوسیس به همراه چای و آب پرتقال منو صبحانه رستوران هتل بود که خیلی سریع شارژ میشد .

تصویر11:

11.jpg

بعد از خوردن صبحانه ، وقت عکاسی داشتیم و کنار پذیرش یک اتاقی اختصاص داده بودند برای عکاسی و محل انتخاب عکس ، هتل برای جلب مسافر یک عکس رایگان هدیه میداد . عکاس ما که مرد جوان خوش اخلاقی بودند شروع کردند در فضای باز هتل عکاسی کردن و بعد از اتمام کار بلافاصله عکس ها را داخل لب تاپ به ما نشان دادن و هر عکس با قیمت 30.000 تومان و اگر فایل عکس رو بخواهیم 15000 تومان برامون آب میخورد . ما که از کیفیت عکس ها خیلی خوشمان آمده بود در کنار عکس رایگانمان دو تا عکس برای چاپ و 3 عکس هم بصورت فایلی خریداری کردیم.

وقت وقت گردش بود طبق عادت همیشگی با پای پیاده شروع کردیم به دیدن و لذت بردن و یاد گرفتن. اولین مقصد ما مرکز خرید پانیذ بود با استفاده از مپ خودمون رو به آنجا رساندیم . صبح بود و مغازه های کمی باز بودند. این مرکز خرید که مابین بلوار فردوسی و بلوار رودکی قرار داشت ، در یک طبقه و تمامی اجناس که در آن فروخته میشد چینی و ایرانی بودند و با قیمت نسبتا مناسب.

تصویر 12:مسجدی در حال ساخت با معماری مشابه مسجد های کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار مرکز خرید پانیذ

12.jpg

تصویر13:

13.jpg

باز هم در بلوار فردوسی و در فاصله چند دقیقه ای مرکز خرید پانیذ ، مرکز تجاری کیش قرار داشت . این مرکز خرید استوانه ای شکل و بسیار بزرگ در چند طبقه میزبان مسافران بود . یک کافی شاپ بزرگ هم در هکف قرار داشت .

در این مرکز خرید برخی مغازه ها اجناس خودشان رو به حراج گذاشته بودند  که باعث شده برای خودمان کمی خرید کنیم .

تصویر14:

14.jpg

تصویر15:

15.jpg

بعد از کلی گشتن مراکز خرید وقت رفتن کنار دریا و ساحل زیبای کیش بود. دقیقا یکطرف بلوار فردوسی مراکز خرید و طرف دیگه با کمی فاصله ساحل قرار داشت ،بنابراین با رفتن به طرف دیگر بلوار فردوسی خودمان را به ساحل زیبای کیش رساندیم .

تصویر16:بلوار فردوسی

16.jpg

تصویر17:بلوار فردوسی

17.jpg

دیدن دریای نیلگون و ساحل آرام و تمیز و زیبای کیش حس خوش آیندی برایمان داشت و باعث شده بود بدون اینکه حرف بزنیم به دریا زل زده و از فضای موجود لذت ببریم . ساحل بسیار آرام بود و تعدادی کمی مشغول شنا و یا والیبال ساحلی بودند . با خریدن دو تا بطری آب و  پیدا کردن یک آلاچیق رفتیم داخل آن  تا کمی از تابیدن مستقیم آفتاب در امان باشیم.

تصویر18:

18.jpg

صدای موج آب و آرامش ساحل بسیار لذت بخش بود و شروع کردیم به عکاسی. در این حین هم آراس خان گشنه شد بعد از کلی خواب بیدار شد .چیزی که جالب توجه بود اکثرا کافی شاپ های لب دریا موقع ظهر بسته بودند و ظاهرا بعد از اینکه هوا کمی خنک میشد و نزدیک غروب باز میکردند .

عکس19:

19.jpg

عکس20:

20.jpg

مشغول عکاسی بودیم که یکی از قایق های موتوری نزدیک ما آمد و پیشنهاد قایق سواری را برامون داد. راننده قایق که بومی خود کیش بود در مورد آیتم های قایق سواری مثل دیدن ماهی ها ، بازدید از کاخ ولیعهد ، کاخ فرح پهلوی و ….برامون توضیح داد با قیمت 180.000 تومان . بعد از کلی چونه، آقا یونس راضی شد ما رو با 140.000 تومان ببرد تور دریا گردی . ولی مشکل اصلی خانم بنده بود که فکر میکرد قایق ممکنه برای آراس آسیب برساند . در حین راضی کردن خانم بودم که یک خانم هم آمد نزدیک و قیمت را از آقا یونس پرسید و  فرصت بود تا قیمت رو کمتر کنیم. قایق برای ما و هم برای مسافرای دیگه که سه نفر بودند جا داشت و پیشنهاد کردم که شما هم میتوانید همراه ما سوار قایق بشوید .بعد از چونه زدن با آقا یونس قرار شد هر خانواده نفری 90.000 تومان بدهد.

قایق سواری ما همراه با خانواده دیگه که اهل مشهد بوند شروع شد .یونس قایق را با سرعت زیاد و همراه یک موسیقی شاد هدایت میکرد تا اینکه یک جایی رسیدیم ، قایق را آرام کرد و هر نفری تکه ای نان داد و اصرار میکرد تا نگفته نان ها رو داخل آب نندازیم. بعد از اینکه آب دریا کمی آرام شد، ماهی های سبز و آبی رنگ کم کم نزدیک سطح آب آمدند .با اشاره یونس نان ها را تکه تکه  و به آب انداختیم که باعث شد ماهی های زیادی برای خوردن نان سطح آب بیایند .

تصویر21:

21.jpg

تصویر22:

22.jpg

تصویر23:

23.jpg

بعد از دیدن ماهی رفتیم سراغ کاخ هایی که یونس وعدشو داده بود کاخ ولیعهد و کاخ فرح پهلوی . کاخ ولیعهد که بعد از انقلاب تبدیل شده بود به ساختمان منطقه آزاد کیش و کاخ فرح هم مخروبه ای بیش نبود .

آخرین مکانی که با قایق رفتیم بازدید از مجسمه های سنگی و همچنین ساحل مرجانی و اسکله عمو نوروز بود .یونس توضیح داد که مجسمه شکل صورت انسان کار یک دانشجوی هنر هست و یک اثر تاریخی نیست .

تصویر24:

24.jpg

تصویر25:

25.jpg

تصویر26:

26.jpg

قایق سواری در آخر با رانندگی خانم من تا نزدیکی اسکله بزرگ کیش تمام شد و با پرداخت هزینه با یونس خداحافظی کردیم. اسکله بزرگ کیش واقعا بزرگ بود و بیشتر تورهای دریایی از این اسکله آغاز میشد .

تصویر27:اسکله بزرگ کیش

27.jpg

در خیابان دریا که منتهی به همین اسکله بزرگ کیش میشد، مرکز خرید ونوس و مجتمع تفریخی تجاری مریم قرار داشت که هر دو این مراکز بدلیل اینکه 3 بعد از ظهر بود بسته بودند . در ورودی اسکله هم یک مرکز تفریحی به شکل کشتی ساخته بودند که آن هم بسته بود .

تصویر28:

28.jpg

حسابی خسته شده بودیم تصمیم بر آن بود که برگردیم هتل، در مسیر برگشت ، تقاطع بلوار سنایی و خیابان دریا رسیدیم به پیاده گذری بنام گذر هنرمندان. پر از تندیس هنرمندان ، علما، سیاستمداران معاصر و گذشته ایران همچون استاد انتظامی، امیرکبیر، علامه جعفری ، دکتر مصاحب و ….

عکس29:گذر هنرمندان

29.jpg

تصویر30:تندیس علامه جعفری

30.jpg

تصویر31:

31.jpg

با اینکه خیلی خسته بودیم ولی دوست داشتیم پیاده برگردیم و کلی عکس از کیش و زیبایی هاش بگیریم .

تصویر32:

32.jpg

تصویر33:میدان ساحل تقاطع بلوار فردوسی و سنایی

33.jpg

تصویر34:المان برج ایفل

34.jpg

برنامه عصر  رفتن به کاریز کیش یا همان شهر زیرزمینی کیش بود. فاصله کمی دور بود و نمیتوانستیم با پیاده برویم. با گرفتن یه تاکسی و پرداخت کرایه 13000 تومانی بعد از ده دقیقه رسیدیم به مقصد.

تصویر35:

35.jpg

هوا کم کم داشت تاریک میشد و این مکان تاریخی خیلی آرام بود. برای رفتن به کاریز باید پله های زیادی رو پایین میرفتیم و عملا امکان بردن آراس و کالسکه نبود و مجبور شدم خودم تنهایی به این مکان تاریخی بروم. با خرید بلیط 40.000 تومانی که فکر کنم خیلی هم گران بود وارد این مجموعه تاریخی شدم.

کاریز کیش با قدمت 2000 هزار ساله و در عمق 14 متری جزیره مرجانی کیش و به طول 15 کیلومتر حفر شده ، که بعد از سالها توسط یک فرد ایرانی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است . در طول سالیان گذشته آب شیرین بومیان این منطقه رو تامین میکرده است . دلیل اینکه به این مکان شهر زیرزمینی هم گفته می شود این هست که در حین مرمت و بازسازی فسیل ها و نشانه هایی یافت شده که احتمال سکونت انسان ها در این مکان را نشان میدهد.

با اینکه تنها کمی از این کاریز مورد مرمت قرار گرفته بود ولی باز هم فاز نخست کاریز طولانی بود و 3 نفر از کارکنان این مجموعه در فواصلی از هم قرار گرفته بودند و به گردشگران در مورد کاریز توضیحاتی ارایه میدادند.داخل کاریز رستوران بزرگ و نمایشگاه صنایع دستی و بوفه هم بود.

تصویر36:ورودی کاریز

36.jpg

تصویر37:

37.jpg

تصویر38:

38.jpg

بعد از بازدید از کاریز نوبت شام بود و با گرفتن تاکسی و پرداخت باز هم  13000 تومان خودمان را رساندیم مجتمع تفریحی تجاری مریم. مجتمع مریم شامل بولینگ ، فست فود، شهر بازی برای کودکان و مرکز خرید بود .

تصویر39: مجموعه تفریحی و تجاری مریم

39.jpg

تصویر40:

40.jpg

چون خیلی گرسنه بودیم ابتدا خواستیم دلی از عزا در بیاریم و رفتیم فست فود و بدون معطلی یک پیتزا بزرگ پپرونی و یک سیب زمینی با پنیر و همراه نوشابه سفارش دادیم.

تصویر41:

41.jpg

 

کیفیت غذا، سرویس و دکوراسیون فست فود کاملا معمولی بود و گرسنگی بیش از حدمون باعث شد بخوریم و لذت ببریم. با پرداخت 56.000 تومان بابت شام رهسپار مراکز خرید مریم و ونوس شدیم .

مرکز خرید مریم خیلی کوچک بود که ظاهرا تازه هم افتتاح شده بود چون برخی مغازه ها هنوز خالی بودند. با خرید یک تی شرت برای خودم با قیمت مناسب، نوبت مرکز خرید ونوس بود بود که دقیقا روبه روی مرکز خرید مریم قرار داشت. مرکز خرید ونوس یک مرکز خرید بسیار بزرگ و در دو طبقه که غالبا اجناس چینی در آن فروخته میشد البته با قیمت های مناسب .

تصویر42:

42.jpg

تصویر43:

43.jpg

بعد از دو ساعت گشتن در مرکز خرید ونوس و کمی خرید ، برگشتیم هتل .

 

روز سوم

بعد از یک خواب عالی و صبحانه خوب با گرفتن یه تاکسی و پرداخت کرایه 13000 تومانی رفتیم بازار مرجان کیش. بازار مرجان کیش یا در واقع مرکز خرید مرجان کیش در کنار ساحل مرجانی کیش بود و خواستیم با یک تیر دو نشان بزنیم. در این مرکز خرید که یک درب ورودی از خیابان اصلی و یک درب ورودی از سمت ساحل داشت، بیشتر اجناس پاکستانی و تایلندی فروخته میشدند و طبیعتا قیمت های مناسبی هم داشتند. مرکز خرید شیک و بزرگی بود و پایین بودن اجناس باعث شد کمی از آنجا خرید کنیم .یک رستوران بزرگ در انتهای مرکز خرید بود .

تصویر44:

44.jpg

تصویر45:

45.jpg

بعد از مرکز خرید رفتیم ساحل مرجانی کیش. ساحلی بسیار زیبا و آرام پر از مرجان هایی با شکل ها مختلف و همچنین یک اسکله کوچک با نماد عمونوروز که روز قبل هم در حین قایق سواری دیده بودیم.

زلالی آب دریا تا حدی بود که کف دریا بطور واضح دیده میشد .

تصویر46:اسکله ساحل مرجانی کیش

46.jpg

تصویر47:

47.jpg

تصویر48:

48.jpg

تصویر49:ساحل مرجانی کیش

49.jpg

تصویر50:پیست دوچرخه سواری در کنار ساحل مرجانی کیش

50.jpg

نزدیک ظهر بود و باید برمیگشتیم هتل تا کمی استراحت کنیم و قبل از غروب خودمان رو به کشتی و یونانی و غروب زیبای آفتاب برسانیم. حدود یک ساعت مانده به غروب آفتاب با گرفتن یک تاکسی لندن تشریفاتی و پرداخت کرایه 30.000 تومانی خودمان را رساندیم کشتی یونانی.

این منطقه از کیش هوای نسبتا خنک تری از مرکز کیش داشت و دریا هم  مواج بود . موقعی که آنجا رسیدیم تا غروب زمان زیادی بود، به همین خاطر کسی حضور نداشت. آراس را با کالسکه اش گذاشتیم زیر آلاچیق و رفتیم سراغ دریا و کشتی یونانی.

تصویر51:

51.jpg

تصویر52:

52.jpg

ساحل برخلاف جاهای دیگر کیش صخره ای بود که ارتفاع بلندی هم از سطح دریا داشت .

حس و حال و آرامش بینظیری این منطقه از کیش داشت. صدای برخورد موج ها به صخره ها، صدای پرندگان دریایی ، کشتی کمر شکسته و خسته یونانی، آفتابی که کم کم داشت خودشو را از نظرمون مخفی میکرد، همه و همه دست به دست هم میدادند تا یک لحظه ناب برامون رقم بخورد. آنقدر محو زیبایی منظره شده بودیم که یادمون رفته بود لحظاتی رو هم ثبت کنیم و به یادگار داشته باشیم .شروع کردیم به عکاسی .

 

تصویر53:

53.jpg

تصویر54:

54.jpg

هر چه به لحظه غروب نزدیک تر میشدیم مسافران و گردشگران زیادی می آمدند برخی با تورها برخی هم مثل ما با تاکسی . نزدیک صخره ها که برای عکاسی میرفتیم شدت برخورد آب با صخره ها آنقدر بود که ما رو خیس میکرد.

تصویر55:

55.jpg

تصویر56:

56.jpg

تو یک چشم به هم زدن آنقدر گردشگر آمد که دیگه نمیشد عکس گرفت و همه یجوری داشتند از منظره ای که در حال رخ دادن بود، لذت میبردند و عکاسی میکردند.

تصویر57:غروب جزیره کیش

57.jpg

تصویر58:کشتی یونانی

58.jpg

تصویر60:تاکسی لندن

60.jpg

 

با اینکه این منطقه کیش بسیار زیبا است ولی امکانات کمی تدارک دیده شده بود . هیچ رستوران یا کافه آنجا نبود و فقط یک بوفه کوچک بود که خیلی گرانفروشی میکرد . بالاخره غروب تمام شد و بعد کلی عکس گرفتن آمدیم سمت تاکسی ها تا برگردیم سمت هتل .

از راننده خواستیم ما را به یک رستوران خوب که غذای دریایی هم داشته باشد ، ببرد . راننده ما را جلو رستوران دریاسالار در بلوار فردوسی با گرفتن 30000تومان کرایه ، پیاده کرد .

تصویر61:رستوران دریاسالار

61.jpg

تصویر62:

62.jpg

قبلا تعریف ماهی جاش کیش رو شنیده بودیم و خواستیم امتحان کنیم که از بدشانسی ما نداشتند و به جاش یک پرس ماهی شعری همراه پلو و چلو کباب نگین دار و سالاد و نوشابه سفارش دادیم . بعد از حدود ده دقیقه غذا رو میز ما بود و ما هم گرسنه .شروع کردیم به خوردن غذا ها.

تصویر63:ماهی شعری

63.jpg

تصویر64:چلوکباب نگین دار

64.jpg

طعم ماهی شعری که به سفارش صاحب رستوران انتخاب کرده بودیم خیلی خوب بود و تقریبا بدون استخوان و بدون بو . ولی چلو کباب نگین دار معمولی بود و قبلا خیلی خوشمزه تر از آن را خورده بودیم .

در کل رستوران از لحاظ سرویس ، محیط ، کیفیت غذا و قیمت خوب بود . قیمت غذاها به تفکیک ماهی با پلو 59500 تومان و چلوکباب نگین دار 42500 تومان

رستوران دریاسالار فاصله نزدیکی با دریا داشت و رفتیم تا حال و هوای دریا را در موقع شب جویا بشیم.

برخی خرید ها و سوغاتی ها مانده بود به همین خاطر بعد پیاده روی در کنار دریا به سمت مراکز خرید پردیس 1 و 2 که نزدیک هتل بودند رفتیم . تمامی برندهای قهوه و هات چاکلت و نسکافه هایی که در مراکز خرید کیش فروخته میشد ، محصول اروپا بودند و برای فروش آنها در برخی مغازه ها تست رایگان هم گذاشته بودند و این تست رایگان کار خودش را کرد و باعث شد برای سوغاتی چند تا از این قهوه ها و هات چاکلت ها را بخریم.

 

فردا ساعت 15 موقع پرواز و خداحافظی ما از کیش بود و میخواستیم تا فرصت هست کیش را بگردیم. بنابراین خیابان کنار مرکز خرید پردیس 2 را انتخاب کردیم برای قدم زدن . بغل همین خیابان مرکز خرید پردیس 3 که بسیار بزرگتر از پردیس های 1 و2 بود در حال ساخته شدن بود که نوید یک مرکز خرید بسیار بزرگ و شیک را میداد. بعد از کمی پیاده روی رسیدیم مرکز خرید سارینا 1 که ظاهرا تازه افتتاح شده بود چون فقط طبقه همکف آن فعال بود و طبقات بالا هنوز خالی بودند .

تصویر65:مرکز خرید سارینا 1

65.jpg

بعد از کلی پیاده روی دیگر نای راه رفتن برامون نمانده بود و  برگشتیم هتل.

 

روز آخر

امروز روز آخرمان بود و باید با پرواز ساعت 15 به تهران برمیگشتیم. بعد از خوردن صبحانه و تحویل گرفتن عکس هامون از آتلیه هتل، برای عوض کردن کفش هایی که همسرم از پردیس 1 خریده بود راهی این مرکز خرید شدیم .

تصویر66:المان برج ایفل در نمایی متفاوت

66.jpg

تصویر67:میدان پردیس

67.jpg

باید اتاق مان را تا ساعت 12 تحویل میدادیم. بنابرایم برگشتیم هتل و وسایل هامون را جمع کردیم و به موقع اتاق را تحویل دادیم،  با گرفتن تاکسی لندن و پرداخت کرایه 20.000 تومانی خودمان را به فرودگاه کیش رساندیم .

پرواز راس ساعت 15 و با هواپیمای ایرباس320 هواپیمایی زاگرس با ده دقیقه تاخیر انجام شد .

 

پایان

بررسی هتل سه ستاره سان رایز

مزیت :

  • موقعیت بسیار عالی این هتل که به مراکز خرید بسیاری و همچنین ساحل فاصله کمی داشت
  • صبحانه نسبتا خوب و قابل قبول
  • خنک کردن بسیار عالی کولر داخل اتاق
  • وجود فضای سبز زیبا و میز و صندلی جلو هتل برای استراحت و عکاسی

 

معایب:

  • رفتار خشک و کاملا غیرصمیمانه پذیرش هتل
  • نبود چای ساز داخل اتاق
  • نبود توالت ایرانی داخل سرویس های بهداشتی
  • محدود کردن اینترنت بطوریکه فقط در داخل لابی میشد از آن استفاده کرد
  • قیمت های بسیار بالا خوراک و نوشیدنی های داخل یخچال اتاق

 

در آخر از تمامی نویسندگان سفرنامه های مختلف کیش که سهمی در سفر و سفرنامه من داشتند و همچنین خوانندگان سفرنامه بنده،  نهایت تشکر را دارم و امیدوارم کاستی های این سفرنامه را بر من بخشوده و در نگارش سفرنامه های آتی مرا یاری فرمایند. قدردانی آخر از همسر و پسر عزیزم که با بودن در کنار من لذت سفر را برایم افزودند.

 

 

  • هزینه تور تهران -کیش: 1580000 تومان
  • هزینه سوخت تبریز تا تهران و بالعکس: 80000 تومان
  • هزینه خورد و خوراک: 295000 تومان
  •  هزینه تاکسی در کیش: 132000 تومان
  • بلیط کاریز کیش: 40000 تومان
  • هزینه تور دریا گردی: 90000 تومان
  • هزینه پارکینگ خودرو در فرودگاه مهرآباد برای 3 شبانه روز و 5ساعت: 77000 تومان
  • خرید: 650000 تومان

هزینه کل سفر به کیش :2944000 تومان

 

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

 

نویسنده: پیمان زکی

منبع : لست سکند

همچنین ببینید

ساحل دریا کیش

کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *