بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

جمعیت مالزی عمدتا از اقوام مالایی، چینی و هندی تشکیل شده و همین فرهنگ های مختلف باعث تنوع غذایی در این کشور شده است. جای تعجبی نیست که مالزی بهشتی برای دوستداران غذا به شمار می رود. در اینجا می توان انواع مختلف غذا شامل کباب و غذاهای دریایی گریل شده تا برنج سرخ شده و کاسه های نودل داغ را در دکه های خیابانی، فود کورت ها و رستوران ها یافت.

پایتخت مالزی، کوآلالامپور برخی از بهترین غذاخوری های آسیای جنوب شرقی را دارد، اما صرف اینکه قیمت چیزی ۲ دلار باشد به این معنا نیست که نمی تواند خوشمزه باشد. در اینجا برخی از خوشمزه ترین غذاهای کوآلالامپور را به شما معرفی می کنیم که می توانید با چشیدن آنها مزه ی واقعی غذاهای محلی را تجربه کنید.

این نودل خاص چینی-مالایی غذایی است که بافت و طعمی بسیار شگفت انگیز داشته به گونه ای که تمایل پیدا می کنید در یک وعده دو یا حتی سه پرس از این غذا را میل کنید.

روی این نودل های نرم و خوشمزه با ماهی کولی سرخ شده، پیاز کاراملی، تره فرنگی سرخ شده، بادام زمینی، تکه های گوشت و تخم مرغ آب پز پوشیده می شود.

مهمانان این رستوران می توانند هر اندازه که تمایل دارند چیلی خشک به غذای خود اضافه کرده و پس از باز کردن زرده ی تخم مرغ همه ی محتویات ظرف را با هم مخلوط کرده و از آن لذت ببرند.

قیمت: ۷٫۵ رینگت مالزی برای هر کاسه

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

لاکسا یک سوپ نودل ناریگل سنتی مالزیایی است و در هیچ کجای دیگری غیر از Kam Fatt نمی توانید نسخه ای بهتر از آن را بیابید. رستورانی ساده در کنار خیابان که تنها برای صبحانه و ناهار باز است.

در این رستوران انتخاب های شما عبارتند از نودل تخم مرغ، نودل برنج تخت، ورمیشل یا ترکیبی از هر دو یا هر سه.

این نودل ها در سس غلیظی قرار گرفته و روی آنها با مرغ سبک هاینان، توفوی پفکی سرخ شده، جوانه ی لوبیا و لوبیا سبز پوشیده می گردد. در نهایت روی این غذا مقداری آب لیمو و سس چیلی ریخته می شود. طعم شیرین و تند این غذا بسیار دلپذیر است.

قیمت: ۶ رینگت مالزی برای هر کاسه

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

برای چشیدن این غذا بشقاب و کارد و چنگال را فراموش کنید چرا که بهترین روش برای خوردن و لذت بردن از این غذای سنتی جنوب هند به کمک دستان است.

هر پرس این غذا از برنج و نان های ترد پاپادوم در کنار کاری و ترشی تشکیل شده که همه بر روی برگ موز سرو می شوند.

ضمن اینکه مشتریان می توانند بسته به سلیقه ی خود کاری مرغ، گوشت، ماهی یا سبزیجات و بشقاب های جانبی دیگری نیز سفارش دهند.

پایان بخش این غذا می تواند اسموتی موز یا انبه با پایه ی ماست باشد که با نام lassi شناخته می شود و می تواند گزینه ی مناسبی بعد از خوردن یک غذای تند باشد.

قیمت: حداقل ۷٫۵ رینگت مالزی

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

این دکه تنها ۵ ساعت در طول روز باز است، اما آنقدر محبوب است که مردم مدت ها در صف ایستاده و گرمازدگی را به جان می خرند تا بتوانند به این موزهای سوخاری، ریشه ی سبزیجات، توپ های کنجدی و کاری های پفکی دست پیدا کنند.

همه چیز در این دکه مطابق سفارش شما آماده می شود. موزها و ریشه های گیاهی جلوی چشم شما به خمیر آغشته شده و در ظرف بزرگی از روغن داغ پخته می شوند.

اولین گازی که به این موز سوخاری بزنید متوجه خواهید شد که این خوراکی ارزش صبر کردن داشته است. خمیر دور مواد شیرین و ترد بوده و موز داخل آن نرم و گرم است.

قسمت خارجی توپ های کنجدی نیز ترد بوده و پس از لایه ی خمیری میانی می توان به مغزی شامل بادام زمینی یا لوبیا سبز گرم رسید.

گفته می شود که کاری های پفکی این دکه بهترین نمونه در شهر هستند که قسمت بیرونی آنها لایه لایه و برشته بوده و با سیب زمینی تند پر شده اند.

قیمت: ۱٫۳۰ رینگت مالزی برای هر قطعه موز سوخاری، ریشه ی گیاهی و توپ های کنجدی، ۱٫۵۰ رینگت مالزی برای کاری های پفکی

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

در حالیکه بیشتر غربی ها احتمالا با نودل های سرخ شده و گوشت به سبک هنگ کنگی آشنا هستند، ورژن مالزیایی این غذا چار کوئی تئو نامیده شده و بسیار پیچیده می باشد اما هر ذره ی آن خوش طعم و دلپذیر است.

نودل های برنج نواری به همراه تخم مرغ، میگو، برش های کیک ماهی، مرغ یا گوشت با ترکیبی از سس سویای تیره و روشن، رب میگو و کمی چیلی در تابه هایی که ووک نام دارند مخلوط و تفت داده می شوند.

راز چار کوئی تئو در طعم دودی نودل های آن است. خانم Cheong که این غرفه را در رستوران راکی در اختیار دارد، در تهیه ی این غذا و اطمینان از دمای مناسب تابه برای بدست آمدن طعم دودی رشته ها کاملا ماهر است.

قیمت: ۵٫۵ رینگت مالزی برای هر بشقاب

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

آخر هفته ها این رستوران با سبک جنوب هندی خود انباشته از مردمی است که از پیاده روی در پارک جنگلی Bukit Gasing بازگشته و می خواهند خود را مهمان یک صبحانه ی هوس انگیز روتی کنند.

نان تهیه شده در این رستوران گرم و تازه است، لایه ی بیرونی آن ترد بوده و داخل آن نرم می باشد. می توان این نان را با دست تکه کرده و بسته به سلیقه در کاری سبزیجات، مرغ یا ماهی فرو برد.

قیمت: ۱٫۵ رینگت مالزی

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

رستوران چینی سین کی در محله ی هندی نشین کوآلالامپور به نام بریکفیلدز واقع شده و غذای اصلی آن برنج پخته است.

در نگاه اول تشخیص اینکه با چه چیزی روبرو خواهیم شد سخت است چرا که این غذا در یک کاسه ی پلاستیکی سرو می شود که روی بشقابی پلاستیکی برگردانده می شود. اما درست زمانی که کاسه را به آرامی بلند کنیم با مخلوطی از گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات مواجه می شویم که به آرامی در سسی شیرین پخته شده و روی برنج زیرین قرار گرفته اند.

نوع سنتی سرو این غذا شامل گوشت، سوسیس، ماهی، برش های کیک ماهی، کاهو، ماهی مرکب، پیاز و نیمرو می شود، البته امکان سرو این غذا بدون گوشت نیز وجود دارد.

قیمت: ۹٫۵ رینگت مالزی برای هر کاسه

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

ناسی لماک در لغت به معنای «برنج چرب» بوده و در حقیقت برنجی است که در شیر نارگیل و برگ pandan پخته می شود. در مالزی این خوراکی به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف می شود.

این غذا معمولا با تکه ای مرغ سرخ شده، نیمرو یا تخم مرغ آب پز، قطعه ای خیار، ماهی کولی خشک، دانه های سویای سرخ شده و یک قاشق پر سس سامبال sambal سرو می شود.

این غذا ترکیبی خوشمزه از طعم های شیرین، نمکی و تند با بافتی نرم، جویدنی و ترد است.

محلی ها برای خوردن این غذا به رستوران ناسی لماک مشهور در بنگسار سرازیر می گردند که گفته می شود بهترین در شهر است.

قیمت: ۷ رینگت مالزی برای هر بشقاب برنج، مرغ و نیمرو

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

بسیاری از مردمان چینی-مالزیایی می توانند اصل و نسب خود را در استان فوجیان چین دنبال کنند. کلمه ی هوکیان در گویش محلی نیز دقیقا مانند فوجیان تلفظ می شود.

نودل های سرخ شده ی هوکیان، رشته فرنگی های تخم مرغ ضخیم هستند که با مواد دیگری همچون گوشت، میگو، ماهی مرکب و کلم در سس سویا شیرین مخلوط و تفت داده شده اند.

این سس تیره رنگ سایر مواد را در خود استتار می نماید به همین دلیل هر بار که مقداری از این غذا را میل می کنید شما را شگفت زده خواهد کرد.

قیمت: ۹ رینگت مالزی برای هر بشقاب

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

این تجارت خانوادگی ۴۰ سال است که پابرجاست. غرفه ی ناگو کی در کوچه ای در Bukit Bintang واقع شده و مکانی پرطرفدار برای آن دسته از افرادی است که دیروقت شام می خورند، البته این مکان از ساعت ۶ بعدازظهر باز است.

مشتریان می توانند انواعی از نودل تخم مرغ، نودل برنج یا رشته های سوزنی نقره ای را انتخاب کنند که روی آنها در نهایت گوشت چرخ شده ی طبخ شده در سس سویای تیره رنگ قرار می گیرد.

در نهایت روی این مواد پیازچه های تازه برش خورده و چیلی خشک قرار گرفته و قبل از صرف غذا همه ی مواد به خوبی با هم مخلوط می شوند.

این غذا به همراه یک ظرف سوپ با کوفته قلقلی و سیرابی سرو می شود که می توانند قبل از خورده شدن در سس چیلی خانگی فرو روند.

قیمت: ۷ رینگت مالزی

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

این نوشیدنی اصالتا مالزیایی نیست اما یکی از راه حل های مناسب برای فرار از گرمای کوآلالامپور می باشد. Bean Reserve در تهیه ی این قهوه ی سرد که با نیتروژن خنک می شود، تخصص دارند.

مالک این مکان جرمی چان به تازگی یک نوشیدنی جدید به نام «نیتروی سفید» را نیز به منو اضافه نموده است؛ این نوشیدنی در واقع شیر قهوه است که شباهت زیادی به کرم ایرلندی بیلی Bailey دارد.

آن دسته از افرادی که به قهوه علاقمند نیستند می توانند چای نیترو با عطر lemongrass را امتحان کنند.

Bean Reserve را همچنین به خاطر بستنی های لطیف آن می شناسند که مزه ی آن دقیقا مانند شیری است که پس از خوردن غلات صبحانه در کاسه باقی مانده باشد.

قیمت: ۸ رینگت مالزی برای نوشیدنی ها و همچنین بستنی

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

چند دهه از فعالیت رستوران نیو هئونگ کی می گذرد اما مکان قرارگیری آن در امتدا یک بزرگراه و نزدیک باغ وحش ملی به گونه ای است که حتی بسیاری از محلی ها راجع به آن نمی دانند. تخصص این رستوران در درست کردن مرغ است، غذایی که ریشه های آن را باید در استان جیانگ سو چین جست و جو نمود.

روش تهیه ی این غذا بدین شکل است که مرغی تازه را در گیاهان دارویی چینی خوابانده، در ظروف سفالی قرار می دهند؛ سپس در کوره ای به خاک سپرده و مدت ۶ ساعت به آرامی می پزند.

زمانی که این غذا سرو می شود، گوشت آبدار آن به آرامی از استخوان جدا شده و در دهان آب می گردد چرا که تمامی طعم ها و عصاره ی غذا را به خود جذب نموده است.

قیمت: ۴۸ رینگت مالزی برای هر مرغ

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

رستوران مینانگ سالرو مخصوصا اگر طرفدار سبک اندونزیایی ناسی پادانگ باشید، یکی از جواهرات پنهان کوآلالامپور برای شما به شمار می رود. این رستوران در مکانی ساده و بی تکلف و در یکی از حومه های داخل شهری به نام Sentul واقع شده و در آن غذاهای مالایی و اندونزیایی سرو می شوند.

اما غذایی که در برابر آن نمی توان مقاومت نمود beef rendang است که در حقیقت یک کاری خوشمزه تشکیل شده از نارگیل، چیلی و ادویه های مختلف می باشد. بهترین شیوه برای لذت بردن از این غذا در کنار چیپس سیب زمینی و سس چیلی تندی به نام sambal oelek روی مقداری برنج است.

قیمت: ۸ رینگت مالزی برای هر بشقاب، بسته به ترکیب انتخابی مشتری قیمت تغییر می کند.

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

در وونگ پو می توان هر آنچه که از یکی رستوران چینی مالزیایی انتظار می رود را یافت که از آن جمله می توان به نودل و غذاهای برنجی و تنوع گسترده ای از غذاهای دریایی اشاره نمود.

اما آنچه در این میان از همه محبوب تر و خاص تر است خرچنگ کره ای می باشد.

در حالیکه مشهورترین بشقاب خرچنگ در منطقه ی جنوب شرق آسیا، خرچنگ چیلی سنگاپور است، اما روشی که در رستوران وونگ پو برای طبخ این سخت پوستان مورد استفاده قرار می گیرد بسیار جالب است، بدین شکل که خرچنگ ها در سسی کره ای و به همراه عطر و طعم مقادیر زیادی برگ کاری می پزند.

قیمت: ۲۸ رینگت مالزی برای هر خرچنگ

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

اپام appam نوعی پن کیک صبحانه سنتی هندی است که از خمیر برنج تهیه می شود. داخل این پن کیک نرم و لبه های آن ترد است و معمولا با میزان زیادی شیر نارگیل سرو می شود که همین موضوع آن را به غذایی گرم و خوشمزه تبدیل می کند.

با اضافه کردن کمی شکر به این پن کیک های سبک و پف آلود می تواند بافتی خاص به آن بخشید.

این دکه مدت ۲۰ سال است که در زمینه ی یاد شده فعالیت می کند و بهترین مکان در کوآلالامپور است که می توانید اپام را در آن بچشید.

قیمت: ۱٫۵ رینگت برای هر اپام شکر قهوه ای

بهترین غذاهای محلی کوآلالامپور

منبع : edition.cnn

 

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

رستوران سنتی بابا قدرت کیش

رستوران سنتی بابا قدرت کیش شرکت بین المللی توسعه صنعت گردشگری بابا قدرت کیش مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *